چگونه در تبلیغات کاتالوگی موفق تر عمل کنیم؟

کاتالوگ ها ابزار های تبلیغاتی و بازاریابی بسیار کار آمد هستند که تا همیشه خاصیت خود را حفظ خواهند کرد. بیزینس ها و شرکت ها از کاتالوگ استفاده می کنند تا محصولات خود را معرفی کنند و یا آن ها را به نمایش بگذارند. برای خیلی از‌ شرکت ها، همین کاتالوگ ها کلید موفقیت در‌ فروش محسوب می شود. در عصر حال حاضر، کاتالوگ ها زمانی که مشتری به وسایل ارتباطی دسترسی ندارد و اصطلاحاً آفلاین است کاربرد دارد.

اصولا اگر بخواهیم بازاریابی را به دو دسته بزرگ تقسیم کنیم، آن دو دسته عبارت اند از: بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین. بازاریابی آنلاین به تبلیغات درون برنامه ای‌ و یا از طریق اینترنت، گوشی های هوشمند و غیره مربوط می شود. و اما بازاریابی آفلاین، به تبلیغات فیزیکی از جمله بنر، کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور مرتبط است. بازاریابی آفلاین مزایای زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به دسترسی به مشتری ها حتی زمانی که به کامپیوتر دسترسی ندارند اشاره کرد. مردم و مشتری ها با دست باز به تبلیغات آفلاین اعتماد می‌ کنند. اما بر عکس در بحث بازاریابی آنلاین، اعتماد کردن برای مشتری سخت تر است.

جالب است بدانید کمپانی های بزرگی همانند گوگل و یاهو سالیانه میلیون ها دلار برای بازاریابی آفلاین خرج می کنند.

کاتالوگ ها فرمت خیلی راحت و انعطاف پذیری دارند و از همین رو به سادگی جزء به جزء آن ها‌ قابل تغییر و سفارشی سازی هستند. پس در این مورد دست شما نسبت به تغییرات دلخواه، باز است.

همچنین کاتالوگ ها طول عمر بیشتری نسبت به دیگر ابزار های بازاریابی آفلاین دارند. چرا که ممکن است مشتری کاتالوگ را از شما بگیرد و آن را نگه دارد. سپس چند مدت بعد، جهت عقد قرارداد با شما و یا خرید محصول، با شما تماس بگیرد. در حقیقت شما با کاتالوگ، مدت زمان زیادی، محصولات و خدمات خود را در معرض دید مصرف کنندگان قرار می دهید و این یعنی بازده بلند مدت.

در این مقاله پنج کلید طلایی برای موفقیت در بازاریابی کاتالوگی را برای شما آماده کرده ایم.

 

۱- کاتالوگ را برای بازار هدف طراحی کنید.

یک کاتالوگ موفق، با یک طرح زیبا و موفق شروع می شود و با یک هدف ادامه پیدا می کند. کاتالوگ هایی که بهترین طراحی را دارند، بیشتر مشتری ها را جذب می کنند. در حقیقت وظیفه شما این است که کاتالوگی بسازید که علاوه بر اینکه مشتری ها اطلاعات خوب و مفیدی در مورد محصولات شما از آن می گیرند، از خواندن آن نیز لذت ببرند. کاتالوگی که طراحی جالبی نداشته باشد چشم ها را خسته می کند. چشم خریدار را با طراحی خارق العاده و چشم نواز و جذابیت، به سمت خود بکشید. از کلیشه به دور باشید. نوآوری کنید.

محصولات خود را به نحوی به تصویر بکشید که مفید و ارزشمند به نظر بیایند. با اضافه کردن QR کد به کاتالوگ به اعتبار کاتالوگ و شرکت، کمک کنید. همچنین نشانی کانال های شبکه های اجتماعی خود از جمله تلگرام و اینستاگرام را در کاتالوگ به کار ببرید.

در سایت خود فرم نظرسنجی قرار دهید. تا متوجه شوید مشتری چرا و چه چیزی را می خرد؟ از روی همین سوالات کوچک، کاتالوگ خود را بسازید. کاتالوگی که جواب سوالات و نیاز های مشتری ها را بدهد.

۲- محبوب ترین فروشندگان را مورد توجه قرار دهید.

برای انتخاب کالا ها، استراتژی به خرج دهید. فروشندگان محبوبتان را پیدا کنید. محصولات درون کاتالوگ را باید به نحوی انتخاب و کالبد شکافی کنید که بدانید آن کالا برای خریداران انبوه حائز اهمیت است. بدین شکل به جای این که یکی بفروشید ده تا خواهد فروخت. بسیار با دقت در‌ مورد محصول روی جلد کاتالوگ تصمیم بگیرید تا بهترین را در محل خود جای گذاری کنید. توجه کنید که چگونه برای محصول توضیح می دهید. کاملا مختصر و جذاب. ویژگی های خوب محصول را فراموش نکنید. سعی کنید مطالب را به نحوی بیان کنید که انگار مشتری با خرید محصول شما برنده شده است! برای تعیین اندازه عکس ها، قیمت و میزان متن هر محصول از دید خریدار به اجناس و کاتالوگ نگاه کنید.

۳- برای اجناس مختلف تفاوت قائل شوید.

روی آیتم های کلیدی توجه بیشتری بگذارید. از کاتالوگ استفاده کنید تا کانون توجه را به سمت تخفیف های ویژه و یا قیمت های بهتر ببرید. به عنوان مثال اگر یک ماشین ظرف شویی را با تخفیف ۱۰‎٪ عرضه می کنید، همین تخفیف را به رنگ دیگری بنویسید و به نحوی آن را هایلایت کنید تا در کانون توجه قرار بگیرد. این ترفند به شما کمک می کنه که خریداران به راحتی یک محصول تخفیف خورده را پیدا کنند و همچنین بازده شما از کاتالوگ را بالا تر خواهد برد.

۴- کاتالوگ خود را به بازار تحویل دهید.

اگر فردی تمام نکات بالا رعایت کند و یک کاتالوگ درجه یک و بدون هیچ نقصی طراحی و چاپ کند، هم اکنون فقط قدم  اول را‌ برداشته است. قدم دوم که به نسبت مهم تر هم هست، پیدا کردن بازار مناسب برای پخش کاتالوگ است. همه چیز به نحوه پخش کردن شما بستگی دارد. در واقع این مهم است که شما کاتالوگ را به دست چه کسی می سپارید.

آیا آن شخص برای شما بازده کافی دارد؟ آیا کاتالوگ شما را مشاهده می کند؟

در ادامه چند ایده برای پخش بهتر کاتالوگ برای شما گرداوری کرده ام که عبارت اند از:

  • *نسخه چاپی کاتالوگ را به اعضاء سایت و یا شبکه های اجتماعی ارسال کنید.
  • *با استفاده از ایمیل مارکتینگ دست به کار شوید و کاتالوگ را منتشر کنید
  • *کاتالوگ را در فروشگاه فیزیکی خود بگذارید
  • *با هر فروش، یک کاتالوگ به مشتری بدهید
  • *ترتیبی بدهید تا کاتالوگ در وبسایت قابل مشاهده و یا دانلود باشد
  • *برای کاتالوگ کد تخفیف ویژه و کوپن تخفیفی بگذارید.

تخفیف های زماندار و ارسال رایگان هم، وعده های خوبی برای فروش هستند. با استفاده از تبلیغات آنلاین، به شدت در هزینه های خود صرفه جویی کنید تا دیگر نیازی به پرینت کاتالوگ نداشته باشید.

۵- قدرت خود را باز نگری کنید

زمان بگذارید تا کارایی و قدرت کاتالوگ خود را باز نگری کنید. به بدست آوردن بینش از مخاطبان خود ادامه دهید. و از این اطلاعات استفاده کنید تا برای کاتالوگ بعدی خود نتیجه بسیار بهتری بگیرید. کاتالوگ ها محبوبیت زیادی دارند. آن ها برای یک محصول‌ تک و یک سرویس مجزا تا یک کمپانی بزرگ قابل استفاده و مناسب هستند. شما می توانید از آن ها هم در جهت افزایش اعتبار شرکت و هم رشد سازمان فروش محصول و یا محصولات خود کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پنج × 5 =

به دلیل تغییر قیمت های فعلی لطفا قیمت نهایی را با کارشناسان فروش چک نمائید.
سلام،متن اطلاعیه خود را اینجا وارد کنید.