ترفند هایی برای طراحی حرفه ای بروشور

یه بروشور حرفه ای و کامل و بی نقص میگه که کمپانی و شرکت شما چه کارایی ازش بر میاد و سوال های مشتری ها رو به کل برطرف می کنه و میگه که شما برای مشتری ها چه کار هایی رو می تونیادانجام بدید.

دقیقا در مقابل اون هایی که یه بروشور حرفه ای دارن، افرادی قرار می گیرند که یه طرح ابتدایی و بی کیفیت رو ارائه می دن. و با این باعث میشن که مشتریان بالقوه دنبال همین محصول برن و از شرکت دیگه ای اون رو بخرن. چون احساس اولیه اون ها بهشون میگه که کار شما کیفیت کافی رو نداره.

بروشور یه نوع دفترچه به حساب میاد که اطلاعات کاملی از یه شرکت، یک رویداد، کمپین، محصول و یا خدمت درونش گنجانده شده. اصولا یک صفحه کامله و چند تا داره.

حالا چطوری یه بروشور رو حرفه ای تر طراحی کنیم؟

یه بروشور کامل و قدرتمند می تونه به خواننده های اون، آموزش کاملی رو ارائه بده، به شرکت اعتبار ببخشه و در آخر مشتری ها رو متقاعد کنه تا واکنش نشون بدن.

برای خیلی از دیزاینر ها طراحی بروشور یه چالش به حساب میاد.

۱شناخت کامل

  • وقتی می خوای شروع به طراحی کنی باید هدفت رو مث کف دستت بشناسی که چیه چجوریه اسمش چیه کارش چیه و…
  • اگه با هدف جلو برید توی مسیر مشخص حرکت می کنید.
  • هر چقدر اطلاعات بیشتری از هدفتون داشته باشید میتونید بهتر طراحی کنید و بهتر انتخاب کنید.

طراحی و چاپ بروشور

۲مشتری ها رو بشناسید.

از اونجایی که بروشور یه ابزار تجاری به حساب میاد، خیلی مهمه که شما مشتری ها رو بشناسید و به طور کلی علایقشون رو بدونید تا بتونید با یه بروشور نظرشون رو جلب کنید.برای مثال اگه شما قراره یه بروشور واسه رستوران آماده کنید، استفاده از وکتور غذا ها و یا پروسه سرو شدن غذا ها خیلی مفیده و تاثیر گذاره.

۳با خلاقیت بروشور خودتون رو ناب و همیشگی کنید.

کپی کردن یه طرح و ایجاد تغییرات در اون اصلا ایده خوبی نیست. البته الهام گرفتن بد نیستا. توی بازار رقابتی امروز، باید سعی کنید از خلاقیت خودتون بهتره ببرید تا اون چیزی که باید و شاید رو خلق کنید و این همون چیزیه که میتونه شما رو از رقبا جلو بندازه.

۴بازی با فونت های مختلف ممنوع

وقتی روی یه پروژه کار می کنید در استفاده از فونت ها دقت کنید. اینجا چند حالت وجود داره.

حالت اول اینه که کمپانی خودش یه فونت مخصوص به خودش رو داره که اون فونت رو توی سایت خودش و یا هر جای دیگه ای مثل اپلیکیشن موبایلی، به کار برده که شما در این صورت بهترین گزینتون اینه که از همیت فونت استفاده کنید.

حالت دوم اینه که شما یه سری فونت ها رو تست می کنید و نهایتا از دو یا سه نوع فونت در بروشور استفاده می کنید. استفاده از فونت های زیاد و متنوع در بروشور حس نارضایتی رو به مشتری میده.

۵بتن کار فراموش نشه.

یادتون باشه که این یه بروشور هست نه یه کتاب.

از شرح دادن تمام توضیحات شرکت و مقام هایی که دریافت کردید و… یا توضیحات کامل محصول پرهیز کنید چرا که اینجوری مشتری ها رو گیج می کنید و خیلی زود خسته میشن و بروشور رو زمین میزارن. به جای اون سعی کنید نقاط قوت شرکت و یا محصول و خدمات رو به مشتری ارائه بدین. خیلی خلاصه و صریح. در حقیقت شما باید هرچیزی که توجه مشتری رو به سمت شرکت و بیزینس شما جلب می کنه رو بیان کنید.

۶از به کار بردن کلمات بزرگ بپرهیزید.

یکی از اشتباهات بزرگ در طراحی بروشور همینه. سعی کنید از کلمات ساده فارسی استفاده کنید و کار رو برای مشتری ها پیچیده نکنید. نحوه استفاده از کلمات با اعتبار شرکت و جذب مشتری رابطه عکس داره. هرچی کلمات پیچیده تر باشه مشتری و بازده کمتری از بروشور خواهید داشت.

۷نکات مهم رو پر رنگ تر (هایلایت) کنید

همیشه نقاط مهم و قابل اهمیت تر رو در بروشور هایلایت کنید. در غیر اینصورت مشتری ها نمی دونن که باید بعد از مطالعه دست رنج شما چی کار کنن. مثلا می تویند تلفن های تماس رو هایلایت کنید یا افکتی بهش بدید که قابل توجه تر باشه. همچنین این خط هایلایت شده می تونه آدرس شرکت شما یا قیمت تخفیف خورده باشه. هایلایت کردن در نتیجه و بازده کلی اثر شما، تاثیر به سزایی داره.

چاپ و طراحی بروشور

۸متریال ها رو در نظر بگیرید.

همیشه قبل از هر چیز سایز کاغذ، کیفیت و مابقی المان ها رو در نظر داشته باشید و طبق همین متریال ها باید در نرم افزار های طراحی بروشور مانند inDesign دست به طراحی بزنید.

هیچوقت از المان های کم کیفیت استفاده نکنید. سعی کنید عکس ها، لوگو ها و وکتور ها باکیفیت باشه و به نسب اون جنس مقوا هم همینطور. رزولیشن تصاویر بروشو رو روی ۳۰۰ dpi تنظیم کنید.

۹چندین و چند بار به دنبال غلط های املایی بگردید.

هیچی بد تر از این نیست که وقتی بروشور رو به تعداد زیاد تکثیر کردید متوجه غلط های املایی بشید. چک کردن بروشور قبل از پرینت نه برای شما هزینه ای داره و نه چیز دیگه ای. فقط یه کم وقت بزارید و به صورت کامل همه چیز رو از سیر تا پیاز چک کنید. اشتباهات چاپی ارزش بروشور رو پایین میاره!

۱۰قوانین خود را اجرا کنید.

همیشه یادتون باشه که برای یه طراحی خلاقانه باید قوانین رو بشکنید. امروزه دیگه تا زدن بروشور به صورت کتابی خیلی تکراری شده و باید نحوه های جدید تا زدن توی اینترنت رو ببینید و با سلیقه خودتون یا کار فرما یکی رو انتخاب کنید و طبق اون طراحی کنید. همچنین میتونید برای گذاشتن اجسام (مثل لوح فشرده) خلاقیت به خرج بدید و به یه شیوه جدید به داخل بروشور قرارش بدید.

این کار باعث میشه کسی که بروشور رو تو دست میگیره با باز کردنش سوپرایز شه!

همچنین استفاده از دای کات میتونه یه تکنیک جالب و با مزه باشه. برش دای کات در واقع یه سری روزنه توی بروشور شماست که کمی تا قسمتی از کار رو نمایان می کنه و برای بیننده جذابیت خواهد داشت. یه نمونه از دای کات رو میتونید تو تصویر زیر ببینید.

۱۱کوچیک طراحی کن!

همیشه هم لازم نیست یه بروشور طراحی کنید سایزش این هوا! بروشور های کوچیک مزیتی که دارن اینه که راحت حمل میشن و میشه توی یه کیف کوچیک هم جاشون داد.

امیدوارم تونسته باشم تا حد توان بهتون کمک کرده باشم تا یه چیزی به معلومات و دانش عمومی شما اضافه کنم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سه × سه =

به دلیل تغییر قیمت های فعلی لطفا قیمت نهایی را با کارشناسان فروش چک نمائید.
سلام،متن اطلاعیه خود را اینجا وارد کنید.