جنبه ‌های زیادی برای عکاسی وجود دارد که می‌ تواند برای شما بسیار مفید باشد، در حالی که شما می ‌توانید سال ‌ها را صرف عکاسی خیابانی کرده و آن را خوب انجام دهید، اما هیچ نوع عکاسی میزان درآمدی را که عکاسی تجاری و تبلیغاتی ایجاد می کند را ارائه نمی دهد،

علاوه بر این کار کردن در این صنعت بسیار لذت بخش است، زیرا شما در حال شکل دادن نظرات افراد با عکاسی خود هستید و با این عکس مخاطبان را جذب برند می کنید، این می تواند کاری جالب و متنوع باشد و هر روز چیزهای جدیدی برای کشف به ارمغان می‌آورد.

البته این کار به سادگی گرفتن عکس های دیگر نیست، شما باید واقعا بدانید چه کار می‌کنید و باید کلید های موفقیت در عکاسی تجاری را بدانید.

راهنمای محرمانه برای عکاسی تبلیغاتی

این قدرت تصویر است که شما را هنگام مشاهده تبلیغات متوقف می کند و شما را ترغیب به انتخاب بروشورها می کند، بنابراین تصویر بزرگترین ارزش دهی را برای تبلیغات به ارمغان می اورد.

تبلیغات یک کار گروهی، گروهی فروش، بازاریابان، طراح و بالاخره عکاس؛ عکاس برای خلق عکس به داستان نیاز دارد، برای یافتن داستان باید از محتوای تولیدی نیز اطلاع پیدا کند.

عکاسی تجاری و تبلیغاتی (5)

کار گروهی

به عنوان یک عکاس، شما بخشی از یک تیم هستید و باید یک رویکرد همکاری تیمی داشته باشید، سایر اعضای تیم ممکن است شامل استعداد هایی مانند مدل ها، میکاپ آرتیست ها، ، متخصصین محصول، کارکنان آژانس و اغلب مشتریتان باشند.

شما ممکن است یک عکس بگیرید که برای شما بسیار جذاب باشد، اما تیم نمی تواند از آن استفاده کند، طراح نیاز به فضا برای عناصر طرح دارد و اگر شما ترکیبی را ارائه ندهید که برای آنها مفید باشد، همکاری نمی کند.
طراح برخی ایده های گوناگونی دارد، اما به ایده های دیگران نیز گوش می دهد، اگر شما ایده های بکرب دارید می توانید از مزایای پیاده سازی آن صبت کنید و در این صورت طراح ممکن است طرح را تغییر دهد.

پیش از تجسم و برنامه‌ ریزی

در حالی که موضوع عکاسی بیش از حد محدود توسط مشتری و مدیر هنری تنظیم شده‌ است، عکاس مفهوم را درک می‌کند و شما نباید هرگز تصور کنید که چه ایده بهتری در ذهن شما وجود دارد، همان اندازه که مشتری را راضی کنید کافی است.

عکاس باید دقیقا همان چیزی را ایجاد کند که خواسته مشتری است، با پرسش سوالات از مشتری، خواسته مشتری را دریابد و عکس هایی با کیفیت مانند هنگام عکاسی از فضای باز، با عکاسی در نور خورشید زمانی که همه چیز آبی و اشباع‌ شده است، و یا عکس های گرفته شده در  شامگاه، ایجاد کند،  او به آنها عکس هایی را نشان می دهد که نمایان گر آن است که چگونه زوایای مختلف، نورپردازی و لنزها محصول خود را تحت تاثیر قرار می دهند.

برنامه‌ریزی و ارتباط به اندازه مساوی مهم هستند، دقت کنید که زمانی که مدیریت مرکز خرید می خواهد عکس ها در فروشگاه تهیه شود، قبل از عکاسی به مرکز خرید مراجعه کنید و شرایط را بررسی کنید، یک عکس تبلیغاتی موفق درجه بالاتری از برنامه ‌ریزی و هماهنگی را مشخص می‌ کند.

عکاسی تجاری و تبلیغاتی (2)

سبک خود را بشناسید

پیش از پرداختن به عکاسی تجاری، مهم است بدانید که سبک شما چیست، وقتی نوبت عکاسی می‌رسد همه ما سبک متفاوتی داریم، و درک سبک شما به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت ‌های مربوط به کار را بدانید، در هر شکل هنری، دانستن سبک شما ضروری است به طوری که بتوانید چیزی را خلق کنید که برای شما درست باشد و به نامتان ثبت شود، نه برای کس دیگری.

نه فقط یک شات زیبا

زیبا شدن عکس اهمیت دارد اما یادتان باشد هدف این عکاسی کار تبلیغاتی است، پس عکس نباید مفهوم خود را از دست دهد، یک ایده پشت این عکس وجود دارد، این فقط یک شات زیبا نیست.

عکاسی تجاری و تبلیغاتی (3)

پازل های نور

عکاس تبلیغاتی کلاسیک که از ابزارهای مدرن استفاده می کند، در واقع در حال توصیف محصول است؛ عکاس همیشه از طریق لنز کار می کند و قبل از گرفتن عکس نهایی آن خاموش می شود، او با دادن تنها یک نور به موضوع شروع می کند، بنابراین او می تواند بر روی عکس گرفتن گام به گام تمرکز کند و نور را با نور روشن کند، البته هر کس به طور متفاوتی کار می کند و تصاویر را بازتاب می دهد.

عکاس ممکن است از کلید اصلی استفاده کند و سپس برای کنترل روشنایی، از کارت نقره یا آینه یا انواع دستگاه ها استفاده کنید، پس از تمرکز بر روشنایی، و هنگامی که دوربین تنظیم شده است، تنظیمات زیادی را تغییر نخواهد داد، نورپردازی نقطه اصلی عکاسی تبلیغاتی است که بیشتر او را تحریک می کند.

مطمئن شوید که فضا داشته باشید

اولین قاعده در عکاسی تبلیغات مربوط به فضا است، شما می ‌خواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای گرفتن عکس ‌ها و چیدمان خود دارید، در عکاسی تبلیغاتی، شما عکس ‌های زیادی را در زاویه ‌های مختلف می‌ گیرید، تنها راهی که می ‌توانید به گرفتن عکس ‌هایی با زوایای مختلف دست پیدا کنید، داشتن فضای کافی برای کار کردن در آن است، از شلوغی اطرافتان اجتناب کنید، وسایل اضافی را بردارید و فراموش نکنید فضای باز با نور طبیعی بهترین گزینه است.

مطمئن شوید که پایه ها موجود هستند

گاهی اوقات استفاده از لوازم صحنه برای کمک به نشان دادن آنچه می ‌خواهید در تبلیغ خود به تصویر بکشید، ضروری است، لوازم صحنه با توجه به پروژه می‌ توانند کوچک یا بزرگ باشند، دقت کنید که قبل از شروع عکاسی خود ، آن‌ها را در دسترس داشته باشید.

نقش تصویر را بازیابی کنید

این احتمالا یکی از مهمترین مراحل عکاسی تبلیغاتی است، شما باید اطمینان حاصل کنید که عکس های شما به درستی تصویر درست می کنند، شما باید مطمئن شوید که با عکس های خود به نقطه ای می رسید، شما باید اطمینان حاصل کنید که با عکستان تصویری را نقاشی کنید که مخاطب را به واکنش وادارد، انگار که تصویر با مخاطب حرف می زند و به او می گوید محصول یا خدمات شما را خریداری کنند.

کار با مدل ها

گاهی اوقات لازم است که با مدل ها کار کنید تا عکس تبلیغاتی شما محصولی در دستان مدل با لباسی بر تن او باشد، مدل برای عکسبرداری در اختیار شما قرار می گیرد و شما باید مدل را به طرح خود اضافه کنید، مطمئن شوید که محصول توسط مدل درست استفاده شده است، زاویه ای برای ژست مدل و نگاه کردن او بدهید.

نورپردازی خود را ساده نگه دارید

این یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید برای عکاسی از محصولات در نظر بگیرید، باید نورپردازی را ساده نگه دارید، این به این معنی است که شما باید میزان نورپردازی که در عکاسی خود از آن استفاده می‌کنید را کاهش دهید، زیاد نور اضافه نکنید و مطمئن شوید که نورپردازی نرم و طبیعی است، این به شما این امکان را می‌دهد که محصول و خدمات را به عنوان بخشی از چیدمان تبلیغاتی که برای مشتری خود کنار هم می‌گذارید، نشان دهید؛ تا جای ممکن از نور طبیعی استفاده کنید.

نتیجه گیری:

عکاسی صنعتی یکی از انواع عکاسی است که در صورت موفقیت در آن می توانید درآمد خوبی از این طریق کسب کنید، البته کار ساده ای نیست، بلکه نیازمند تمرین و کسب تجربه است، با ایده پردازی، نورپردازی هوشمندانه، استفاده از تجهیزات مناسب و بهره گیری از فضای باز می توانید در این راه موفق تر ظاره شوید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نوزده − هفده =

به دلیل تغییر قیمت های فعلی لطفا قیمت نهایی را با کارشناسان فروش چک نمائید.
سلام،متن اطلاعیه خود را اینجا وارد کنید.