امروز قصد داریم تا در باب لوگو و برند سازی برای شما سخن بگوییم. لوگو را می توان نقطه عطف یک کسب و کار دانست. بطور مثال لوگوی اپل یکی از شناخته شده ترین نمادهای کسب و کارهای جهانی می باشد که امروزه ارزشی برابر با چند ده میلیارد دلار دارد. شما با یک لوگو نه تنها می توانید کسب و کار خود را معرفی نمایید بلکه یک خاطره ذهنی فوق العاده را برای مخاطب رقم می زنید. طراحی لوگو دارای اصول و جزئیات خاصی می باشد که باید حتما به آن توجه شود. در صورت عدم تمرکز بر روی طراحی لوگو می توان به جرات گفت برندسازی برای شما کارایی نخواهد داشت. باید بدانید که طراحی یک لوگو تغییر پذیر نمی باشد و نمی توانید هر روز آن را تغییر دهید. برندهای چند صد ساله نیز تغییرات بسیار کمی را در لوگوهای شرکت خود اعمال می کنند.

لوگو، نماد سازی ذهنی

نماد سازی یکی از با قدمت ترین فعالیت های بشر بوده است. از زمان انسان های اولیه می توان نماد سازی گرافیکی را مشاهده نمود. اوج نماد سازی را می توان در دوران مصر باستان مشاهده نمود. نماد سازی یکی از روش های کارآمد برای القاء تفکرات ذهنی از فردی به مجموعه افراد دیگر است. اگر دارای یک کسب و کار موفق هستید و یا قصد دارید در آینده قدرت نفوذ فکری خود را در سایر افراد افزایش دهید باید از نماد سازی استفاده کنید. لوگو یکی از ابزارهای مهم در حوزه نماد سازی می باشد. بطور مثال هر گاه که سیبی گاز زده را ببینید به یاد برند اپل خواهید افتاد. این قدرت نماد سازی می باشد که شما می توانید با ابزار فوق العاده ای مانند لوگو این فرایند را بر روی مشتریان خود اعمال کنید.

تعریف لوگو و تفاوت آن با سایر ابزارهای تبلیغاتی

لوگو را می توان نمادی بصری تعریف نمود. این نماد توانایی بیان یک موضوع خاص و یا معرفی یک شرکت یا دسته ای از محصولات را دارد. لوگو یک تبلیغ کوتاه و ساده می باشد. به هیچ وجه نمی توان لوگو را مانند یک بروشور و یا کاتالوگ در نظر گرفت.

ویژگی های لوگو تبلیغاتی

لوگو همانطور که پیشتر معرفی گردید یک تبلیغ ساده می باشد. اگر قصد دارید یک لوگوی جذاب طراحی نمایید باید از سادگی و هنر رنگ ها استفاده کنید. در طراحی یک لوگو تنها کافیست نام برند و یا قسمتی از حروف آن را بر روی لوگو درج کنید. حتی می توانید از اشکال هندسی مانند حروف ها برای طراحی لوگو بهره ببرید. مورد بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث رنگ لوگو می باشد. معمولا برندهای مطرح از تک رنگ ها استفاده می کنند اما باید بدانید برندهایی در جهان وجود دارند که از هنر رنگ ها برای جذب بیشتر مخاطب به سوی خود بهره می برند. بطور مثال گوگل و رنگ بندی حروف در لوگوی معروف این کمپانی نمونه ای از استفاده رنگ ها در طراحی لوگوهای تبلیغاتی می باشد. هر جایی که شما، دسته ای رنگ شبیه به لوگوی گوگل را ببینید ناخودآگاه به یاد این کمپانی و موتور جستجوی محبوب آن خواهید افتاد.

انواع لوگوهای تبلیغاتی

  • لوگو نوشتاری
  • لوگو تصویری
  • لوگو متن – تصویر

این سه مدل لوگو هرکدام در صنایع مختلفی کاربرد دارند. بطور مثال اگر میخواهید از یک لوگو شیک برای کسب و کار گرافیکی خود بهره ببرید بهتر است از لوگوی تصویری استفاده کنید. استفاده از لوگوی نوشتاری برای کسب و کارهایی که کارشان تولید تجهیزات عکاسی می باشد مرسوم نیست. لوگو یک نماد مهم و یک اصل ویژه در بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها محسوب می شود و باید از ابتدا به آن بهایی ویژه داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • چهارده − 4 =

به دلیل تغییر قیمت های فعلی لطفا قیمت نهایی را با کارشناسان فروش چک نمائید.
سلام،متن اطلاعیه خود را اینجا وارد کنید.