کمپین های تبلیغاتی و برندسازی نام هایی می باشد که امروزه بشدت آنها را در مکان های مختلف می شنویم. بنظر شما آیا ایجاد یک کمپین درست مانند ارسال مجموعه ای از پیامک های تبلیغاتی می باشد؟ آیا برندسازی یک فرایند کوتاه مدت است؟ فرایندهای تبلیغاتی در جهان امروزی بسیار پیچیده تر گشته اند و مشاغل مختلف از ابزارهای مختلف برای معرفی برند و محصول خود استفاده می کنند. این مقاله سعی دارد تا در باب رسانه های تبلیغاتی و مبحث برندینگ و کمپین های تبلیغاتی نکاتی را به سمع و نظر شما عزیزان برساند.
باید بدانید که دنیای امروز دنیای تبلیغات می باشد و هیچ شرکتی بدون تبلیغات و بازاریابی در بازار رقابتی امروزی جایی نخواهد داشت.

رسانه های تبلیغاتی و انواع آنها

رسانه در تعریف ساده ابزار انتقال پیام از فرستنده به گیرنده می باشد. رسانه ها را می توان به دسته های کوچکتری تقسیم نمود. رسانه های ادراکی حسی، نشانه ای و فنی انتقالی را می توان از انواع مختلف رسانه ها نام برد.

تبلیغات در دسته ی رسانه های فنی انتقالی جای می گیرد و عموم تبلیغ محصولات از طریق این رسانه ها انجام می گیرد.
اگر بخواهیم این رسانه را کمی تجزیه نماییم به ابزارهایی مانند تلویزیون، اینترنت، مجلات و روزنامه ها خواهیم رسید.
ابزارهای یاد شده در دنیای امروزی از مهمترین ابزارهای بازاریابی تلقی می شود. بنظر نگارنده این متن استفاده از تمامی ابزارها و تلفیق آنها می تواند برای یک کسب و کار مفید واقع شود و سبب افزایش فروش و سود مجموعه گردد.

لزوم استفاده از کمپین تبلیغاتی

بازاریابی و تبلیغات یکی از مهمترین پست های مدیریت داخلی مجموعه های بزرگ تجاری می باشد. یکی از فعالیت هایی که این مدیران باید برای یک کسب و کار انجام دهند ایجاد برنامه های جامع تبلیغاتی یا همان کمپین های تبلیغاتی می باشد.

کمپین ها برای یک موضوع ایجاد می گردند. انها قصد دارند از مجموعه ابزارهای تبلیغاتی برای شناسایی مخاطبان خاص استفاده نمایند.
بعد از شناسایی اصولی مخاطبین، نوبت به ارسال یک پیام معین در زمانی خاص و با کمترین هزینه ی ممکن می باشد. کمپین ها مانند یک پویش عمل می نمایند و سعی می کنند افراد را با یک برند یا محصول خاص بیشتر آشنا نمایند.

برندینگ و برندسازی

دارایی نامشهودی می باشد که سبب افزایش ارزش شرکت می گردد. باید بدانید که شرکت های بزرگ امروزه از قدرت برندینگ خود در جهت القاء کیفیت محصولات خود به مشتریان استفاده می کنند. تنها کافیست به خرید گوشی های اپل و یا سامسونگ نگاهی بیاندازید.

خواهید دید که قیمت پرداختی برای گوشی های هوشمند این دو کمپانی بزرگ جهانی با امکانات ارائه شده در این دو گوشی سازگار نیست.
در واقع قسمت عمده ای از قیمت این تجهیزات تنها بخاطر برندی می باشد که روی آن محصول درج شده است. نه فقط در حوزه دیجیتال بلکه در سایر صنایع نیز مباحث برند و برندینگ بسیار مهم و ضروری تلقی می شود. کدام کمپانی بزرگ را می شناسید که دارای یک برند خاص نمی باشد.
برندها همان نام های تجاری می باشند که سبب ایجاد احساس عاطفی و روانی در مخاطبان می گردند. برندینگ فرایندی می باشد که در آن یک برند خاص به شهرتی جهانی می رسد و به عنوان یک اصل در یک صنعت خاص به حساب می آید.

تغییرات کنونی دنیا باعث گشته تا حوزه برندسازی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. مخاطبان سال های سال می باشد که به دنبال مد بوده اند و سعی می کنند خود را با مدگرایی در بین عموم مطرح نمایند. برندینگ یعنی ایجاد احساس و ایجاد احساس درنهایت سبب افزایش ارزش شرکت می شود. بسیاری از شرکت های معتبر دنیا تنها با اسم خود به سودهایی بزرگ می رسند.

به همین منظور قصد داریم یک مثال ساده برای شما بیاوریم. بتازگی موزه لوور فرانسه نام خود را به یک موزه در کشور قطر فروخته و اجازه استفاده از نام خود را به یک موزه تازه تاسیس داده است. تنها چیزی که در این معامله جابه جا شد تنها یک اسم از سمت موزه لوور و چند صد میلیون دلار از طرف موزه تازه تاسیس بود. این نمونه ای از قدرت برندسازی می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دلیل تغییر قیمت های فعلی لطفا قیمت نهایی را با کارشناسان فروش چک نمائید.
سلام،متن اطلاعیه خود را اینجا وارد کنید.