چرا کاتالوگ مهم است؟

یک کاتالوگ، مانند لوگو یا بیزینس کارت، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از نام تجاری شما استفاده می شود، متخصصان بازاریابی می دانند که در ایجاد یک کاتالوگ باید چقدر دقت شود و چقدر یک کاتالوگ خوب می تواند در شرایط فروش تفاوت ایجاد کند.
ضروری است که کاتالوگی ایجاد کنید که انتظارات زیر را تا حد ممکن برآورده کند:

  • عملکردی: آسان برای معرفی محصولات یا خدمات طراحی شده است
  • جذاب: پوشش خوب، کاغذ با کیفیت بالا، طرح روشن و مدرن

چگونه یک کاتالوگ بسازیم

با کدام فرمت یک کاتالوگ ایجاد کنید؟

اول از همه بیایید فرمت کاتالوگ را ببینیم،یک کاتالوگ همیشه به صورت دیجیتالی ساخته می‌شود، اما محصول تمام ‌شده می‌تواند یکی از دو نوع زیر باشد:

کاتالوگ چاپی به عنوان مثال، کاتالوگ میزی، فهرست محصولات و…

کاتالوگ دیجیتال مانند  PDF، کتابچه های الکترونیکی، یک برنامه نرم افزاری

بیش‌ترین انتشار در جهان، ۲۱۱ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۷ با هدف ترویج فعالیت‌های ۳۲۸ مغازه در ۲۸ کشور ارسال شد.

اهمیت کاتالوگ (2)

کاتالوگ‌های چاپی و دیجیتالی

کاتالوگ های چاپی

نسخه چاپی یکی از بهترین ابزارهای فروش در جهان باقی مانده است، این نشریات مبتنی بر مقاله، مزایای بسیاری دارند:

در معرض دید قرار گرفتن نام تجاری

کاتالوگ یک جسم فیزیکی است که معمولا روی میز نگهداری می شود، به طوری که به راحتی در دسترس و قابل حمل می باشد، حضور مداوم آن شما در معرض دید مشتریان نگه می دارد (یکی از اصول اولیه تبلیغات، قرار گرفتن نام تجاری در معرض دید)

کاربری دوستانه

کاتالوگ چاپی همیشه در دسترس است و برای مطالعه توسط افراد در تمام سنین آسان است.

برای درک بهتر، ما باید آن را با جایگزین دیجیتالی آن مقایسه کنیم، بگذارید در مورد اینکه چگونه باید کاتالوگ دیجیتالی را آنلاین جستجو کنید صحبت کنیم: اول، شما نیاز به اتصال به اینترنت خوب دارید، سپس، شما باید سند مورد نیاز خود را پیدا کنید، اگر شما خوش شانس باشید، یک لینک مستقیم برای دانلود وجود دارد.

خوانایی

آیا تا به حال سعی کرده اید یک کاتالوگ را در iPad مطالعه کنید، شاید در حالی که می خوانید، اگر در مکان اشتباه کلیک کنید، می توانید به سادگی روی یک صفحه دیگر قرار بگیرید، اگر شما نیاز به بررسی جزئیات دارید، باید زوم کنید و احتمال کلیک روی یک دکمه غیرمنتظره مطالعه را متوقف می کنید و عملکرد را به خطر می اندازید.
جستجوی سریع
یک کاتالوگ چاپی اجازه می دهد تا شما را به راحتی به هر نقطه ای که دوست دارید بروید، به طوری که شما به راحتی می توانید صفحه ای که نیاز دارید را در چند ثانیه بررسی کنید.

اهمیت کاتالوگ (3)

کاتالوگ های دیجیتال

بیایید به کاتالوگ دیجیتال نگاهی بیاندازیم: کاتالوگ ها با استفاده از ابزارهای دیجیتالی ایجاد می شوند و امروزه اکثر شرکت ها تنها از طریق ابزار دیجیتالی برای توزیع و ترویج اسناد خود استفاده می کنند.
یک کاتالوگ دیجیتال برای تحویل سریع و آسان به مشتریان معمولا در قالب PDF ایجاد می شود، همچنین امکان ایجاد flipbook با استفاده از نرم افزار اختصاصی امکان پذیر است. فلیپ بوک ها تعاملی هستند، ( نشریات آنلاینی که شبیه به مجلات کاغذی هستند)؛ برای ایجاد یک فلیپ بوک، اغلب لازم است که یک PDF کامل از سند آماده برای تبدیل به این فرمت تعاملی داشته باشید.
کاتالوگ های دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ های چاپی هزینه چاپ و توزیعشان نزدیک به صفر است و باعث صرفه جویی می شود، علاوه بر این، به اشتراک گذاری و تبلیغ سند شما فوری تر انجام می شود، زیرا فقط باید آن را در وب سایت خود آپلود کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

مزایای یک کاتالوگ چاپی در عصر دیجیتال گم شده است، هرچند … این می تواند به لحاظ قابلیت خوانایی بیشتر، کاربر دوستانه، و احساس فراگیری عمومی و حرفه ای بودن خلاصه شود.

اهمیت-کاتالوگ-(6)

کدام بخش ها یک کاتالوگ را تشکیل می دهند؟

کاتالوگ یک سند متشکل از بسیاری از قسمت های مختلف است، بعضی از آنها همیشه استفاده می شوند، مانند جلد، فهرست مطالب و پشت جلد؛ دیگر قسمت ها به نوع پروژه و مورد نیاز بودن بستگی دارد:

  • جلد (پوشش جلو)
  • صفحات: مقدمه، توصیف، تبلیغات
  • فهرست محتویات: فصل ها / بخش ها، زیر شاخه ها، شاخص های شماره صفحه
  • جدا کننده فصل
  • فهرست مطالب: به ترتیب حروف الفبا یا کد
  • صفحات نهایی: شرح، تبلیغات، یادداشت ها
  • پشت جلد

چگونه می توان یک کاتالوگ را سازماندهی کرد؟

اطلاعاتی که می خواهیم وارد کنیم باید سازماندهی شود با توجه به اینکه مشتری چگونه با کاتالوگ ارتباط برقرار می کند، شما نیاز به در نظر گرفتن بسیاری از عناصر را دارید: آیا مشتری به دنبال محصولات دسته بندی شده است؟ آیا مشتری یک مقاله یا نسخه دیجیتالی را ترجیح می دهد؟
در اغلب موارد، اگر ما در مورد یک کاتالوگ کسب و کار صحبت می کنیم، می توان عناصر را براساس دسته یا ویژگی محصول مانند قیمت، رنگ، برنامه کاربردی و غیره سازماندهی کرد.
کاربردهای مختلف کاتالوگ باعث ایجاد ساختار متفاوت در آن است، به عنوان مثال، در مورد کاتالوگ های پزشکی فکر کنید که در آن مقالات بر اساس حروف الفبا مرتب شده اند، گاهی اوقات مفید است برای سازماندهی محصولات به صورت بصری یا با استفاده از معیارهای آسانتر و شاید ترکیب کردن قوانین خلاقیت ایجاد کنیم،  به این ترتیب، با مطالعه هر صفحه، مشتریان بیشتر درگیر خواهند شد.

اهمیت کاتالوگ (5)

ایجاد کاتالوگ و طرح بندی کاتالوگ

چه کسی مناسب ترین فرد برای ایجاد یک کاتالوگ است؟طراحی و ایجاد کاتالوگ برای بازاریابی، مخصوص شخص خاصی نیست و بسیاری از افراد در این کار دخیل هستند.کارمندان فروش، بازاریابی، فناوری اطلاعات و تیم های گرافیکی همه در فرآیند ایجاد کاتالوگ شرکت می کنند، بخش گرافیکی کار می تواند در خانه یا برون سپاری (به یک آژانس بازاریابی / طراح گرافیک آزاد) باشد.

با چه عناصری باید یک کاتالوگ ایجاد کنم؟

برای ایجاد کاتالوگ، شما نیاز دارید:

  • اطلاعات محصول
  • تصاویر
  • طرح بندی کاتالوگ

اطلاعات محصول

اول از همه، برای ایجاد یک کاتالوگ شما نیاز به اطلاعات محصول خود دارید: کد، رده، زیر شاخه، نام محصول، توضیحات، ویژگی، قیمت، بارکد و غیره

تصاویر

هنگامی که شما تمام اطلاعات متنی را که می خواهید در سند کاتالوگ قرار دهید، جمع آوری کرده اید، سپس باید تمام تصاویر مقاله ها و نمادها / آیکون های احتمالی را در صورت لزوم جمع آوری کنید.
شما برای ایجاد کاتالوگ چاپی، نیاز به تصاویر با کیفیت بالای محصول (۲۰۰/۳۰۰ dpi) دارید تا یک کاتالوگ حرفه ای را تولید کنید،
اگر شما ایجاد یک کاتالوگ چاپ، شما نیاز به کیفیت محصول با کیفیت بالا (۲۰۰/۳۰۰ نقطه در اینچ). تصاویر با کیفیت خوب برای ساخت کاتالوگ خود را به سند حرفه ای ضروری است؛ ممکن است سعی کنید تصاویر را از وب سایت شرکت خود بازیابی کنید، این تصاویر کیفیت خوبی نخواهند داشت (معمولا ۷۲ dpi)؛ بنابراین، آنها برای استفاده در یک کاتالوگ چاپی مناسب نیستند.

اهمیت کاتالوگ (1)

طرح بندی کاتالوگ

هنگامی که تمام عناصر لازم را جمع آوری می کنید، می توانید به مرحله عملیاتی ایجاد طرح بندی کاتالوگ بروید.
اگر شما اولین نسخه از کاتالوگ خود را ایجاد کرده اید، و یا اگر شما به دنبال بازنگری طرح قبلی خود هستید، در این مرحله، نیاز به یک طراح گرافیک دارید، طرح بندی می تواند از طریق یک کارمند خانگی یا برونسپاری (به یک مؤسسه آزاد گرافیکی) انجام شود.
طراح گرافیک به شما کمک خواهد کرد که ایده هایتان را درباره چگونگی سازماندهی اطلاعات و تصاویر محصول در کاتالوگ بسنجید، او پیش نویس های بسیاری را، معمولا با استفاده از نرم افزار Indesign Adobe ، تا زمانی که تمام الزامات شما برآورده شده، ایجاد می کند.

نتیجه گیری:

برای طراحی یک کاتالوگ حرفه ای باید از اطلاعات مفید و مختصر استفاده کنید، تصاویر با کیفیت بالا کاتالوگ شما را حرفه ای تر می سازد، در آخر نیز نیازمند بررسی کاتالوگ توسط یک طراح گرافیک دارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • 2 + 1 =

به دلیل تغییر قیمت های فعلی لطفا قیمت نهایی را با کارشناسان فروش چک نمائید.
سلام،متن اطلاعیه خود را اینجا وارد کنید.