تاثیر لوگو در کسب و کار

تاثیر لوگو در بهبود کسب و کار

آیا تا به حال توجه کرده اید که با نگاه کردن به لوگو یک شرکت به سرعت متوجه می توانید یک کسب وکار را شناسایی کنید؟ حتی اگر نام آنها بخشی از لوگو نباشد. احتمالا متوجه شده اید که با نگاه کردن به یک لوگو می توانید ماهیت کسب و کار مربوط به آن را حدس زنید. لوگو ها یک روش کارآمد برای انتقال اطلاعات به مخاطبان است. لوگو بخش مهمی از نام تجاری شرکت شماست و تأثیر قابل توجهی بر تصور عمومی شرکت دارد. در واقع، یک لوگو یکی از مهمترین سرمایه گذاری های تجاری است که تاثیر زیادی بر کسب و کار می تواند داشته باشد. از همین رو در این مقاله به بررسی تاثیر لوگو در بهبود کسب و کار خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنم نکات مهم در طراحی پوستر را هم مطالعه فرمائید

چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگو را می توان به عنوان نماد و صورت یک شرکت توصیف کرد. اغلب این اولین چیزی است که مشتریان متوجه آن می شوند. یک لوگو بسیار فراتر از یک تصویر است، بلکه یک نقطه شناخت برای مشتریان و یک پایه مهم برای نام تجاری شرکت شما است. تحقیقات نشان داده است که در چند ثانیه اول مشتریان درمورد یک شرکت و یا کسب و کار در ذهنشان قضاوت مثبت و یا منفی می کنند. عموما لوگویی که به خوبی طراحی شده و به میزان کافی گویا و خلاقانه است، تاثیر مثبتی را در ذهن مشتریان و دیگر شرکت های تجاری ایجاد کرده است. در واقع با طراحی لوگو مناسب شما می توانید حس اطمینان و حرفه ای بودن را به مشتریان خود القاء کنید.

تاثیر لوگو در کسب و کار

جلب توجه مخاطبان

آمار نشان می دهد که شرکت ها حدود دو ثانیه زمان برای متقاعد کردن مشتریان در نگاه اولیه زمان دارند. شما در دو ثانیه چه چیزی را به مخاطبان می توانید از کسب و کار خود نشان دهید که قانع کننده باشد؟ چیزی به جز لوگو؟

لوگو به سرعت می تواند توجه بینندگان را جذب و ارزش های اصلی شرکت را به شیوه ای جالب بیان کند. دریافت این توجه کوتاه مدت  حتی می تواند باعث ایجاد قضاوتی مثبت درباره کسب و کار شما شود.

هویت بخشیدن به برند شما

برندی موفق است که علاوه بر خدمات مناسب، داستانی داشته باشد که بر احساسات مشتریان تاثیر بگذارد. رنگ ها، تن ها، فونتها تمام این ها داستان برند شما را بیان می کنند. در واقع یک لوگو بخشی از هویت نام تجاری شما است. که در تمامی اجزاء مربوط به کسب  و کار شما قرار می گیرد. از جمله آن می توان به :

  • کارت ویزیت
  • سایت اصلی شرکت
  • شبکه های اجتماعی
  • بر روی بروشورها و کاتالوگ های مربوط به برند شما
  • و هر جایی که می خواهید نامی از برند شما باشد.

اشاره نمود.

همانطور که می بینید، لوگو در واقع می تواند نماینده نام شما بر روی محصولات مختلف باشد. از این رو داشتن لوگویی که بتواند اعتماد را در مشتریان ایجاد کند حائز اهمیت است.

جدا کردن شما از رقیبان

میلیون ها میلیون شرکت مختلف وجود دارد که همان خدمات و محصولاتی را که شما ارائه می کنید را ارائه می نمایند. ممکن است مشتریان شما افراد عادی باشند و یا دیگر شرکت ها در حوزه های تجاری مختلف. نکته مهم آن است که شما برای رقابت علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت مطلوب که اعتبار درونی به شما می بخشد، نیاز به دریافت اعتبار و توجه بیرونی نیز هستید.

لوگوی منحصر به فرد در مخاطبان تفکر منحصر به فرد بودن کسب و کار شما را نیز ایجاد می کند. به همین دلیل شما نیازمند آن هستید که قبل از طراحی لوگو مناسب یا کمک از طراحان حرفه ای:

  • لوگوهای شرکت های رقیب را جستوجو کنید.
  • ایده های خلاقانه آنها و تمایز های لوگوهای آنها را ببنید.

این کار به شما کمک می کند تا لوگویی را انتخاب کنید که شبیه به رقیبان تجاری شما نیست. همین تفاوت، تاثیرگذاری در ذهن را بیشتر می کند.

باز کردن درهای تجارت آنلاین و آفلاین

لیست کارهایی که هنگام راه اندازی یک کسب و کار انجام می دهید می تواند بسیار زیاد باشد.

  • راه اندازی کردن وب سایت
  • بازاریابی
  • تهیه کارت ویزیت
  • ایجاد صفحات اجتماعی برای کسب و کارتان
  • و …

 تمامی این آیتم ها در صورتی که لوگویی وجود نداشته باشد معنی خود را از دست می دهد. اما به یاد داشته باشید، حتی یک صفحه وب سایت ساده که در آن جمله “در حال ساخت” به همراه لوگو کسب و کار شما نمایش داده شود، می تواند بسیار موثر واقع شود. به عبارتی لوگو شبیه به یک مهر و موم اختصاصی برای کسب و کار شما خواهد بود. شما با سرمایه گذاری منطقی و متناسب بر روی لوگو خود می توانید قدمی مهم در بازاریابی و تجارت در هر دو حالت آفلاین و آنلاین بردارید.

نشان دهنده بهبود در کسب و کار شماست

شرکت های کوچکی که به مرور زمان بزرگتر می شوند در برخی موارد تغییراتی را در لوگو خود اعمال می کنند. این به این معنی است که طراحی و داشتن یک لوگو مناسب برای شروع یک کسب و کار کوچیک، نیز لازم است. شما می توانید از طراحی ساده با بودجه محدود استفاده کنید. و با گذشت زمان و رشد کسب و کارتان می توانید لوگو خود را با تکیه بر لوگو قبلی تغییرات کمی دهید.

به طور مثال کسب و کار نوپایی در حوزه مد و لباس در ابتدا لوگو پروانه ظریف و ساده ای را برای خود انتخاب کرده بوده اند اما با گذشت زمان و رشد این کسب و کار لوگو خود را به پروانه ای که همچنان ظریف اما رشد یافته، تبدیل کرده اند.

تاثیر لوگو در کسب و کار

نکاتی که در طراحی لوگو باید در نظر گرفته شود

مجموعه ای از نکات مهمی وجود دارد که در صورت مراجعه به طراحان لوگو باید به آن توجه کنید. از جمله این نکات می توان به:

  • لوگو باید به اندازه کافی متمایز باشد تا به آسانی شناخته شود و به اندازه کافی ساده باشد تا بتواند جلب توجه کند.
  • یک لوگو خوب به یاد ماندنی است. و باعث می شود اولین تاثیر بر روی مخاطبان مثبت باشد.
  • یک لوگو باید در هر سایزی مناسب باشد. چه روی بیلبورد و چه روی یک خودکار
  • لوگو باید به نحوی طراحی شود که هم حالت رنگی و هم حالت سفید-سیاه زیبایی داشته باشد.
  • بهتر است در طراحی لوگو از رنگ های گرم استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که رنگ های گرم مخاطبان بیشتری را جذب می کنند.
  • توجه به رنگ ها، فرم و فونت حائز در طراحی لوگو حائز اهمیت است. همه اینها کمک می کنند تا شما پیام خود را به درستی منتقل کنید. به طور مثال فونتی که برای یک باشگاه ورزشی رزمی استفاده می شود با فونتی که برای یک باشگاه ورزشی باله استفاده می شود باید متفاوت باشد.

اشاره کرد.

طراحی مناسب برای لوگو نیاز به ساعت ها زمان و چندین اتد مختلف دارد. عموما طراحی لوگو نیاز به تخصص و تجربه از بازار رقیبان دارد. اگر شما هم نیاز به طراحی و چاپ لوگو خود بر روی رسانه های تبلیغاتی خود مانند: کاتالوگ، بروشور، ست اداری، پاکت، پوستر، تراکت، کارت ویزیت ، کارت پرسنلی، تقویم و … دارید گروه آفرنگ با بهره مندی از طراحان متخصص لوگو و عوامل اجرایی متبحر تمامی خدمات درخواستی شما در حوزه طراحی و اجرا پوشش خواهد داد. کیفیت کار مطلوب و رضایت مشتریان آفرنگ در این سال ها نشان دهنده توانایی متخصصین ما در حوزه چاپ است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *