خطاهای بسته بندی

خطاهای بسته بندی که باید به آن توجه کنید

بسته بندی محصولات مهم است. ممکن است این را قبلا شنیده باشید که نحوه ارائه محصولات همیشه دارای اهمیت است که جمله کاملا درستی است. اگر دارای کسب و کاری هستید که به دنبال روشی برای بسته بندی محصولات خود می باشید، پیش از هر چیزی بهتر است  درباره خطاهایی که ممکن است در طول روند انتخاب بسته بندی مناسب، رخ دهد، آگاه باشید. ما دراین مقاله به بررسی خطاهای معمول در بسته بندی محصولات که تنها باعث صرف هزینه بیشتر برای شما خواهند شد، خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنم مقاله محبوبیت بسته بندی های ایستاده را هم مطالعه فرمائید

عدم آزمایش بسته بندی

آیا تاکنون محصولی را خریداری کرده اید که قبل از باز کردن آن ، داخل بسته بندی آسیب دیده است؟ این مسئله، گاهی اوقات به دلیل خطای تولید در خود محصول است ، در غیر اینصورت دلیل آن این است که این بسته به درستی از وسایل داخل محافظت نمی کند. شاید شما بسته ای را در قفسه فروشاه مشاهده کرده اید که آسیب دیده هستند. این مسئله شما را به طور کلی از خرید آن محصول باز خواهد داشت.

خسارت محصول حاصل از بسته بندی نادرست یک هزینه عمده است که در بسیاری از مشاغل با آن روبرو هستیم و مهم است که احتمال رخ داد این خسارت ها را به حداقل ممکن برسانیم. به همین دلیل آزمایش بسته بندی محصولات پس از طراحی و تولید و قبل از عرضه به بازار، دارای اهمیت زیادی است. تمامی آزمایش های لازم که می تواند باعث اسیب به محصول داخل بسته بندی و خود بسته بندی شود را انجام دهید و مطمئن شوید که در صورت رخ دادن هر یک از این اتفاق ها تخریبی در بافت بسته بندی و محصول شما رخ نخواهد داد.

خطاهای بسته بندی

از بسته بندی های منسوخ شده استفاد نکنید

باور کنید یا نکنید در بسته بندی خود همواره باید خلاق و به روز باشید. استفاده از بسته بندی های منسوخ شده شما را از رقابت در قفسه ها دور می کند. این دوری شما را به یک محصول بازنده تبدیل خواهد کرد. توصیه می شود به صورت سالانه به علایق مصرف کنندگان خودتان توجه کنید. بسته بندی شما باید مطابق با بازار هدف باشد و بتواند با دیگر محصولات رقابت کند. هر چه بیشتر بازار هدف خود را مورد مطالعه قرار دهید و شناخت بیشتری از آن کسب کنید، در هنگام تهیه استراتژی مناسب برای بسته بندی موفق تر خواهید بود.

نیروی کاری در مقابل ماشین ها

واقعیت این است که کار دستی هزینه دارد. اگر چه که ما میخواهیم با ایجاد اشتغال به اقتصاد کمک کنیم اما مشاغل تقریبا در هر نوع تولید و بسته بندی می تواند با هزینه کمتری توسط ماشین آلات انجام شود. اگر چه ممکن است که یک سرمایه گذاری در ماشین آلات بسته بندی اتوماتیک، گران قیمت تر به نظر برسد اما چشم انداز بلند مدت کاهش هزینه ها در بسته بندی را به ما نشان می دهد. در صورتی که صاحب کسب و کار بزرگی هستید بهتر است به فکر ماشین آلات بسته بندی مناسب باشید. زیرا که مشاهده کاهش هزینه های چشمگیری در طول زمان خواهید بود.

فناوری های جدید و ربات هایی با دقت بالا می توانند فرآیند بسته بندی را به طور کامل انجام دهند. اما ممکن است ماشینی کردن تمامی مراحل برای شما امکان پذیر نباشد. وقتی را برای تجزیه هر قسمت از فرایند بسته بندی اختصاص دهید. با این کار می توانید دربیابید که ماشینی کردن کدام بخش از فرآیند می تواند برای شما سود بیشتری داشته باشد. این روش بسته بندی نیمه اتوماتیک نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد بلکه به بخش انسانی نیز برای سبک تر شدن کارهایشان کمک خواهد کرد.

خطاهای بسته بندی

استفاده از ساختمان اشتباه در بسته بندی

اندازه و مشخصات که برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنید بر کل هزینه بسته بندی محصول شما تأثیر دارد. بسته بندی باید از نظر اندازه و عرض مناسب باشد، بنابراین یک بسته ضخیم تر هزینه بالاتری نسبت به یک بسته بندی نازک تر دارد. دقت کنید که ابعاد و اندازه بسته بندی های شما باید به نحوی باشند که محصولات شما اسیب نبینند. به هیچ عنوان سلامت محصول را فدای هزینه هایتان نکنید.

تغییر در ساختار بسته بندی می تواند ابعاد بسته بندی شما را کوچکتر کند، این تغییر در ابعاد بسته بندی بر روی هزینه های حمل و نقل و هزینه های تولید تاثیر خواهد گذاشت و برآیند هزینه های بسته بندی برای شما را کاهش خواهد داد.

استفاده از مواد ناکارامد در بسته بندی

بعضی وقت ها ممکن است یک محصول به دلیل نداشتن ظاهر و عملکرد بسته بندی مناسب از بازار رقابت حذف شود. به طور مثال یک بسته بندی ممکن است جذابیت های ظاهری را داشته باشد اما به دلیل وجود مشکل در باز و بسته کردن، محبوبیت مورد نیاز را در میان مصرف کنندگان کسب نکند. به همین دلیل حتما از کیفیت مواد استفاده شده مانند:

  • در بطری های چرخشی،
  • زیپ پلاک های برخی از بسته بندی ها
  • و …

اطمینان حاصل کنید.

 به این فکر کنید که مصرف کننده از محصول شما چگونه استفاده خواهد کرد؟ به همین دلیل توصیه میشود بسته بندی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی ظاهری، نحوه استفاده از آن ساده باشد. همچنین در صورت مشکل بودن استفاده از محصول حتما نحوه استفاده از آن و نکات حائیز اهمیت را در قالب راهنمایی هایی در پشت بسته بندی چاپ کنید.

سخن آخر

  • در این مقاله به بررسی ۵ نکته مهم:
  • آزمایش بسته بندی پیش از ورود به بازار
  • خلاقیت و نو بودن ایده های بسته بندی
  • استفاده از ماشین ها به جای انسان
  • ساختمان درست
  • مواد صحیح

 در بسته بندی محصولات مختلف پرداخته ایم. با رعایت این نکات نه تنها در هزینه های بسته بندی در بلند مدت می توانید صرفه جویی کنید، بلکه می توانید مشتریان بیشتری را جذب کالاهای خود کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *