بسته بندی ایستاده

محبوبیت بسته بندی های ایستاده

روش های بسته بندی به سرعت در حال تغییر هستند. هنگامی که انگشت خود را روی نبض صنعت می گذارید، همیشه با روش های جدید و خلاقانه ای روبرو می شوید که به سرعت در حال محبوبیت هستند. بسته بندی های ایستاده یکی از مواردی است که با ایده خلاقانه خود به یکی از محبوب ترین و ترندهای بسته بندی در کل دنیا تبدیل شده است. این مقاله به بسته بندی های ایستاده و دلایل محبوبیت آنها میان مردم و صاحبان کسب و کار پرداخته است. اگر شما نیز بسته بندی های ایستاده را به عنوان گزینه ای در کنار دیگر گزینه های بستنه بندی برای تولیدات خود قرار داده اید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنم مقاله  طراحی بسته بندی خود را جذاب تر کنید را هم مطالعه فرمائید

نگاهی کلی به بسته بندی های ایستاده

یکی از راحتترین و انعطاف پذیرترین بسته بندی های جدید هستند که کمتر از ده سال گذشته وارد بازار شده اند. اما با توجه به تفکر عمومی مردم مبنی بر کاهش ضایعات و افزایش بهره وری، این بسته بندی ها به سرعت در حال رشد هستند. این بسته بندی ها دارای یک زیپ پلاستیکی و یا دهانه فشاری پلاستیکی هستند که می توانند این اطمینان را در افراد ایجاد کنند که محتوای داخل بسته بندی به خارج نمی ریزد.

این بسته بندی ها نه تنها برای محصولات جامد مانند مغزها، شکلات ها، تخمه، قهوه و … مناسب هستند. بلکه برای مایعات و مواد پوری مانند شکرها، کافی میت ها و … نیز مناسب هستند. حتی در صورتی که جنس این بسته بندی ها به صورت کامل از پلاستیک باشد می تواند به عنوان ظرف غذای قابل حمل و نقل برای میان وعده های شما مورد استفاده قرار گیرد.

طبق مطالعه انجام گرفته توسط گروه فریدونیا، تقاضا برای این کیسه ها در آمریکا تقریبا به میزان ۶% که رقمی برابر با ۲٫۹ میلیارد دلار است تا سال ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد. این بسته بندی ها به دلیل اشغال فضای کمتر و ذخیره راحت محصولات مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان قرار گرفته اند. علاوه بر آن به دلیل قابلیت استفاده مجدد از آنها به عنوان محصولی دوست دار محیط زیست معرفی شده است.

بسته بندی ایستاده

مزایا استفاده از بسته بندی های ایستاده برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان

بسته بندی های ایستاده، بسته به نیازهای محصول یا محتویات می تواند مزایای زیر را داشته باشد.

  • عملکرد بالا

این محصولات به دلیل داشتن زیپ پلاک و یا زیپ های کشویی قابل جابه جایی به عنوان بسته بندی هایی طولانی مدت استفاده می شود. به این معنی که می تواند مدت زیادی، تازگی محصولات را نگه دارد.

  • شفافیت

شفافیت یکی از موارد مهم بسته بندی برای محصولات غذایی است. عموما مشتریان دوست دارند که در نگاه کلی از خرید خود اطلاع داشته باشند. ایجاد شفافیت در بسته بندی به مشتریان کمک می کند تا بتوانند داخل بسته بندی را مشاهده کنند و سپس آن را خریداری کنند.

  • قابلیت بازیافت

این کیسه ها اغلب قابلیت بازیافت دارند یا می توانند با مواد قابل بازیافت و یا پایدار ساخته شوند. علاوه بر آن در صورتی که جنس آنها از پلاستیک های قابل استفاده مجدد ساخته شده باشد. خریداران بعد از اتمام محصول می توانند از بسته بندی برای موارد دلخواه خودشان استفاده کنند.

  • تخریب کمتر

بسته بندی های ایستاده به نسبت دیگر روش های بسته بندی، ضایعات کمتر، هزینه تولید پایین تر و کربن کمتری را تولید می کنند. همچنین از آنجایی که سبک هستند هزینه حمل و نقل را کاهش می دهند. از همین رو تخریب کمتری را در محیط زیست ایجاد می کنند که برای آن دسته از دوست داران محیط زیست می تواند خبری خوشحال کننده باشد.

دوام/ سختی

این بسته بندی ها به دلیل طراحی خاص ایستاده شان باید از موادی با استحکام بیشتر، در تولیدشان استفاده شود. به همین دلیل این بسته بندی ها اغلب مناسب برای کالایی هستند که به طور متناوب مورد استفاده قرار می گیرند.

  • دستگیره

این بسته بندی ها عموما دارای دسته هستند. افزودن این قابلیت به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به یک کیف و یا بسته اضافی، آن ها را حمل و نقل کنیم.

علاوه بر تمامی موارد بالا روند این بسته بندی ها به نحوی در حال تغییر است که بتواند مردم را به سمت خوردن میان وعده های کوچکتر حرکت دهد. بر اساس مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۸ توسط technomic مصرف کنندگان احتمالا به جای آن یک یا دو وعده غذایی خود تنقلات را جایگزین کرده اند. هشتاد درصد مصرف کنندگان میگویند حداقل یک بار در روز میان وعده می خورند و کیسه های ایستاده از روند داشتن میان وعده های سالم در طول روز پشتیبانی می کند. زیرا می توانند از سایز های کوچک این بسته بندی ها برای حمل و نقل میان وعده ها در کیف هایشان استفاده کنند.

بسته بندی ایستاده

تولید و مشکلات تولید بسته بندی ها استاده

این بسته بندی ها در هنگام تولید چالش های خاصی دارند برخی از این چالش ها عبارتند از:

  • تغییر ماشین الات

ماشین آلاتی که برای پر کردن این بسته بندی ها استفاده میشود، گران قیمت هستند. سیستم استفاده شده در انها با بسته بنید های سنتی متفاوت است از همین رو نیاز به به روزرسانی این ماشین ها وجود دارد.

  • ناکارآمدی

در حالی که خود این بسته بندی ها کارآمده هستند روند پر کردن این بسته بندی ها می تواند ناکار آمد باشد و کاملا به محصول وابسته است. به عنوان مثال، در غلات صبحانه، فرآیند پر کردن باید با سرعت تجهیزات دیگر برابر باشد که هنوز هم اینگونه نیست. این مسئله باعث هدر رفت محصولات در برخی از مواقع می شود.

  • عدم کاربرد

این بسته بندی ها برای همه محصولات مناسب نیستند. مثلا برای مصرف بستنی نیم توانند مناسب باشند. زیرا که محصولاتی که نیاز به انجماد دارند به ضلع ها و گوشه هایی سفت و محکم نیاز دارند که در مقابل سوراخ شدگی با اجسام منجمد مقاوم باشد.

آیا کیسه های ایستاده برای شما کارآمد خواهند بود؟

در حالی که این کیسه ها برای برخی از کاربرد ها مناسب نیستند اما فناوری انعطاف پذیر و کارآمد را برای طیف گسترده ای از کاربردها ایجاد کرده اند. اگر شرکت شما محصولاتی تولید می کند که مناسب با ویژگی های این بسته بندی است، قطعا ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *