نحوه عکاسی برای تبلیغات

نوشته شده توسط دان پیمنتل

دان پیمنتل کیست؟

دان پیمنتل از سال ۱۹۷۹ یک عکاس حرفه ای بوده است. او در زمینه روزنامه نگاری و تبلیغات متخصص است و نویسنده هفت مجله حمل و نقل هوایی ملی است. وبلاگ هواپیمایی ایر پلانیستا در سال ۲۰۰۵ منتشر شده است. گالری عکس های حرفه ای پیمنتال در اینجا یافت می شود. او در توییتر با نام کاربری @Av8rdan بسیار فعال است.

اثر تبلیغات در دنیای امروز

تبلیغات در اطراف ما هر روز است. تبلیغات از ما می خواهد که چیزی بخریم، به جایی برویم یا مشتری فرد یا مغازه ای باشیم. در دنیای بیش از حد متصل کننده ما تصاویر تبلیغاتی را در هر جایی که نگاه می کنیم، می بینیم. بیشتر این تبلیغات هرگز به ما آگاهی نمی دهند.آن یک نوع خاص از تصویر را با دوربین می گیرد تا به اندازه کافی قابل توجه باشد تا شما را به محصول یا سرویس جذب کند.

امروزه عکاسان اغلب برای مواد تبلیغاتی عکس می گیرند. این بدون دانستن ویژگی هایی که آژانس های تبلیغاتی مدرن دنبال آن هستند، دشوار است. در اینجا برخی از اصول اولیه است که مشتری و آژانس را برای مدت زمان بیشتر در ارتباط کاری با هم برای پروژه های بیشتر نگه می دارد.

نحوه عکاسی تبلیغاتی

تصویر سازی

قبل از اینکه هر پروژه تبلیغاتی شروع شود، تهیه کننده هنری یا نماینده خلاق درباره آنچه نتیجه نهایی خواهد بود، تصویر سازی می کند و آن را در ذهن خود تصور می کند. کلمات به کجا می روند؟ دقیقا آگهی چه چیزی را باید نشان دهد؟ چه اقدامی باید در این آگهی صورت بگیرد تا در ذهن خریدار جرقه بزند؟ یک تهیه کننده هنری خوب قادر خواهد بود تا دیدگاه خود را به عکاس منتقل کند. اگر پشت دوربین هستید، با دقت گوش کنید، سوالات را مطرح کنید و درباره توقعاتتان واضح صحبت کنید.

نحوه عکاسی تبلیغاتی (3)

ترکیب صحنه

هنگامی که مفهوم کلی را تعیین کردید، کار تهیه کننده هنری و عکاس برای تنظیم صحنه فرا می رسد. اولویت مطلق در هنگام طراحی قالب صحنه عکسبرداری، جایی است که می خواهید چشم بیننده برود. به عنوان عکاس، شما فقط چند ثانیه زمان برای جذب اشتیاق و تمایل بیننده دارید. با استفاده از یک عمق کوتاه از تنظیمات F-stop، بر روی ارزشمند ترین املاک و مستغلات بصری در صحنه تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام محصول، ساختمان یا صحنه در فوکوس روشن است.

نحوه عکاسی تبلیغاتی (4)

نحوه عکاسی تبلیغاتی (5)

پس زمینه ها

یکی از بزرگترین چالش های عکاسان تبلیغاتی جدید، ایجاد پس زمینه ای است که با محصول رقابت نکند. اگر در محیط داخلی هستید، شما باید هر پیکسل را  در قالب مورد نظر در نظر بگیرید. اگر هر چیزی به ماموریت اصلی تصویر که فروش محصول است خدمت نکند، تصمیم بگیرید که چگونه ترکیب را تغییر دهید. چراغ های روشن، رنگ های حواس پرت کننده و اشیاء بزرگ می توانند چشم را از محصول کلیدی که در حال عکسبرداری آن هستید، به انحراف بکشد.

گاهی اوقات شما نمی توانید به سادگی یک پس زمینه درختی یا یک چراغ برق زشت را حذف کنید. اگر شما نمی توانید ترکیب خود را تغییر دهید تا این عناصر منحرف را از بین ببرید، برای پس از تولید، آنها را کراپ کنید و ببرید و یا آنها را حذف کنید.

نحوه عکاسی تبلیغاتی (6)

فضای سفید

برای تهیه یک تصویر تبلیغاتی، شما باید فضای مورد نظر را برای کارگردان هنری برای قرار دادن سرفصل ها، آرم ها، کپی و غیره در نظر بگیرید. این اطلاعات از بحث “مفهوم سازی” می آید و باید در تصویر برداری، مفهوم سازی به اندازه فوکوس و در معرض دید قرار گرفتن مهم باشد. اگر شما به فضای بالاتری از موضوع نیاز داشته باشید، بر اساس آن، تصویر برداری خود را تنطیم کنید، به طوری که بخشی از قالب تصویر پس زمینه تمیز، صاف و بدون بافت را نشان می دهد. به عنوان مثال، هنوز هم آب و یا آسمان آبی روشن زمینه های خوبی برای کلمات و عناصر دیگر که آگهی را ایجاد می کند، هستند.

نحوه عکاسی تبلیغاتی (7)

وضوح یا همان رزولوشن

به عنوان ویراستار مجله و مدیر آژانس هنری، اشتباه شماره یکی که من از عکاسان می بینم این است که آنها در مورد الزامات رزولوشن برای تصاویر تبلیغاتی درک درستی ندارند. قبل از شروع اولین تبلیغ خود، باید کادر محاوره ای تصویر در فتوشاپ را بدانید. شما باید قادر به ارائه تصاویر برای چاپ در ۳۰۰ پیکسل در هر اینچ و وب یا دنیای دیجیتال با ۷۲ پیکسل در اندازه مشخص باشید. هرگز چیزهای مهم را در صحنه نزدیک به مرزها قرار ندهید.

روانشناسی رنگ

مدیران هنری خوب جهت دهی خاصی به رنگ های پس زمینه و هر عنصر مهمی در تصویر تبلیغاتی را ارائه می دهند. در اینجا برخی از دستورالعمل هایی در مورد رنگ آمیزی آمده است. هر رنگی در طیفی احساسات متفاوتی را برمی انگیزد. به عنوان مثال، قرمز قدرت، نیرومندی و هیجان را فریاد می زند. مردم احساس آرامش می کنند با نگاه کردن به رنگ آبی زیرا آن به طور طبیعی در آسمان و اقیانوس رخ می دهد. سبز احساسات تازه و طبیعت را نشان می دهد.

نکات مثبت: پانتون منبع خوبی برای مقالات در مورد استفاده مناسب از رنگ برای بدست آوردن احساسات خاص است.

با استفاده از این توصیه ها، هر کسی می تواند تصویر تبلیغاتی بهتری را بسازد. به عنوان یک حرفه ای شما برتری خواهید داشت هنگامی که شما الزامات خاص را بدانید. حتی به عنوان صاحبان کسب و کار و یا آماتور، به سادگی فکر کنید قبل از کلیک کردن روی شاتر که می تواند تفاوت بین عکس فوری و عکس واقعی را ایجاد کند.

نتیجه گیری:

برای گرفتن عکس های خوب مانند یک عکاس حرفه ای فکر کنید و عمل کنید. در ذهن خود صحنه را تصویر سازی کنید و از پس زمینه مناسب برای عکس هایتان استفاده کنید و به روانشناسی رنگ ها در صحنه و تصویر توجه کنید. رزولوشن و کیفیت عکس از اهمیت بالایی برخوردار است پس به رزولوشن عکس توجه ویژه ای داشته باشید.

امیدوارم این متن به درک شما برای گرفتن عکس های حرفه ای از محصولات مورد نظرتان کمک

کرده باشد و عکس های تبلیغاتی زیبا و پر ایده ای از محصولات تبلیغاتی خود بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *