هفت تکنینک جالب طراحی لوگو

هفت تکنیک طراحی لوگو

هفت ها از تکنیک های جالب طراحی لوگو که اصطلاح خلاقیت را دوباره تعریف می کنند

لوگو یا آرم تجاری یک برند، شناسنامه آن برند و کسب و کار است. لوگو باید به صورتی باشد که بیشترین مفهوم در لحظه منتقل شود. همچنین حس خوبی در مخاطب و مشتری ایجاد نماید. کامیابی و موفقیت در کسب و کار مرهون لوگو مناسب و تبلیغات تصویری و بصری مناسب است لذا طراحی و ایده پردازی نحوه تبلیغ برند، از حائز اهمیت ترین گام های توسعه کسب و کار می باشد. اهمیت طراحی لوگو به قدری زیاد است که حوزه گرافیک و تبلیغات تصویری روز به روز مورد توجه صاحبان کار قرار می گیرد. استفاده از طرح های کپی و یا حتی مشابه با طرح لوگو برندی دیگر ناشایست بوده و علاوه بر اینکه این امر پیگرد قانونی دارد باعث می شود دید مخاطب و مشتری نسبت به شما و کسب و کار تان منفی شود و برند شما بی اعتبار گردد. آگاهی به همین مهم باعث شده است تا مطلب زیر جهت پیشنهاد و کمک به شما در جهت طراحی لوگو آماده گردد.

پیشنهاد می کنم تاثیر لوگو در بهبود کسب و کار را هم مطالعه فرمائید

مردم بیشتر تصاویر را به ذهن می سپارند. لوگوها یکی از زیباترین تصاویر موجود در محصولات هستند که بر روی اکثر محصولات می توان دید و در همه جا هستند. هنگامی که شما در یک بازار در حال سفر هستید، آرم ها تصاویری پرطرفدار هستند. در حقیقت، لوگوها عناصر کلیدی هستند که هویت هر کسب و کار را شکل می دهند. طراحی آرم خلاق به موفقیب برند کمک می کند. لوگو یا آرم مناسب در جذب مخاطبین  و مشتریان بهتر عمل می کند و سریع تر می تواند به اهداف خود برسد.

لوگوهای معروفی که قریب به اکثریت مان دیده ایم و آن ها را با طرح معروف شان می شناسیم عبارت اند از :  پرنده آبی از توییتر، میوه نیمه خورده اپل و کوه مانند نوار از آدیداس . این  لوگو ها چیزی نیست جز طرح هایی که از تکنیک های خلاق و هنری استفاده کرده اند. طراحی گرافیک مناسب این لوگوها است که باعث می شود که لوگوهای جهانی خیلی خوب به نظر برسند.

در دنیای رقابتی امروز، شرکت ها نیز با لوگو های نوآورانه خود شناخته می شوند. ضروری است طراحان لوگو از تکنیک های جدید برای ساختن یک شاهکار کامل استفاده کنند. طراحان دائما سعی می کنند تکنیک های مدرن را با هنر طراحی تلفیق کنند و بر لوگو جدیدی طراحی کنند.

در اینجا ۷ تکنیک طراحی لوگو فوق العاده برای طراحی لوگو وجود دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

هفت تکنیک طراحی لوگو

فضای سفید یا فضای منفی

فضای سفید یک تکنیک طراحی لوگو است که ظاهر طرح را فانتزی می کند. تکنیک فضای سفید به معنای استفاده از رنگ های جایگزین در یک گرافیک است تا تصویر دوگانه ای را به ارمغان بیاورد. در واقع، اکثر طراحان در سراسر جهان بر این باور هستند که فضای سفید یکی از بهترین تکنیک های ایجاد آرم بدون محتوای گرافیکی پیچیده است.

یک هدف در استفاده از تکنیک فضای منفی این است که بیننده را متعجب کند. یک تصویر پنهان در فضا وجود دارد، که بیننده کمی بعد متوجه می شود. این مساله آن ها را شگفت زده می کند. همین مساله است که باعث می شود بیننده جذب طرح شود، آرم را برجسته می کند و به یاد ماندنی می کند.

هفت تکنیک طراحی لوگو

خط هنر

خط طراحی شده توسط بسیاری از طراحان گرافیک به عنوان یکی از جالب ترین تکنیک های طراحی لوگو است. خط هنر بیشتر برای ایجاد آرم های ساده ترجیح داده می شود. این تکنیک فقط شامل استفاده از خطوط است و هیچ چیز دیگری در آن استفاده نمی شود. این باعث می شود لوگو های منحصر به فرد و به یاد ماندنی با استفاده از همین تکنیک طراحی شود. خط هنر یک تصویر است که شامل خط راست و منحنی است.

هفت تکنیک طراحی لوگو

خط دینامیک

یکی دیگر از تکنیک های طراحی لوگو که در میان طراحان گرافیک طراحی شده است، Dynamic Letterpress است. این تکنیک است که شامل استفاده از خطوط است که ضخامت آنها به منظور اضافه کردن پیچیدگی ، تغییر می کند. خطوط یکی از مهمترین عناصر این تکنیک می باشد. این خطوط یک تصویر را نیز در لوگو ایجاد می کنند. طرح نهایی به کمک این تکنیک ، شی خاص و مشخصی است مانند کامیون که در طرح زیر دیده می شود. استفاده استراتژیک از خطوط باعث می شود طراحی لوگو برجسته و منحصر به فرد به نظر برسد

هفت تکنیک طراحی لوگو

مش گرادیان

مش گرادیان یکی از تکنیک هایی است که هنر طراحی آرم را به طور کلی به مرحله و گام جدیدی برده است. این تکنیک شامل استفاده از خطوط پیچ خورده یا خم است و هدف ایجاد یک اثر سه بعدی می باشد. در این تکنیک، یک آرایه وسیع از رنگ های مختلف استفاده می شود. طراحان گرافیک اساسا این تکنیک را برای ایجاد اثر سه بعدی در لوگو مورد استفاده قرار می دهند.

هفت تکنیک طراحی لوگو

چند ضلعی انتزاعی یا Polygon Abstract

کاملا بر خلاف نام پیچیده آن، یک تکنیک نسبتا آسان اما جالب است. در این تکنیک از اشکال مثلثی و طیف رنگ ها استفاده می شود. هدف استفاده از چنین تصاویری نشان دادن یک کاغذ تاشو در سه بعد است. تکنیک چند ضلعی انتزاعی یکی از رایج ترین الگوهای طراحی آرم این روزها است. این روش طراحی بهترین روش برای مارک هایی است که اعتقاد به نوآوری دارند.

هفت تکنیک طراحی لوگو

تکنیک همپوشانی یا Overlap

دومین مورد محبوب در طراحی لوگو ها ، تکنیک  همپوشانی عناصر در یک آرم  می باشد تا به این وسیله یک اثر سه بعدی ایجاد شود . رنگ و سایه در این تکنیک برای ایجاد حس سه بعدی بودن طرح و پویایی تصویر استفاده می شود . هدف از پشت سر هم قرار دادن و استفاده از تکنیک همپوشانی حروف یا دیگر عناصر طراحی ممکن است ایجاد احساس همبستگی بین حروف و یا نشان دادن جمعیتی باشد. در لوگوی Ebay، طراح شاید بخواهد جمعیت خریداران در یک بازار را به این صورت به تصویر بکشد.

هفت تکنیک طراحی لوگو

طرح سه بعدی در دوبعدی

در میان تکنیک های طراحی ، این تکنیک به لوگویی که دو بعدی است ، جلوه تصویری سه بعدی را می دهد . به عبارت ساده ، طراحان با استفاده از طیف رنگی عمق و بافت به تصویر دوبعدی و ساده اضافه می کنند. این نوع تکنیک پیشگام و جذاب در طراحی لوگو باعث می شود مخاطب نسبت به برند شما حس نو و به روز بودن نماید. بنابراین، طرح لوگوهای تابع پیامی است که شما میخواهید به مشتری برند و کسب و کار خود انتقال دهید. شما باید تصمیم بگیرید کدام یک از این تکنیک ها برای آرم و لوگو شما ، خاص و مناسب خواهد بود. در واقع، این یک تصمیم کلیدی برای شما است.

پیشنهادی به طراحان عزیز؛ هنگام انتخاب یک تکنیک ابتدا اطمینان حاصل کنید که در مورد آن تسلط دارید. مهارت های کلیدی را برای اجرای تکنیک خوب قبل از اینکه شما برای طراحی لوگو آن را امتحان کنید، بیاموزید. یک رویکرد نیمه تمام کار نخواهد کرد. مهارت ها را یاد بگیرید و سپس تکنیک را اعمال کنید. اطمینان حاصل کنید که کسب و کار مشتری خود را مورد بررسی قرار داده و مشتریان آن کسب و کار را هدف قرار داده اید. این امر در انتخاب روش طراحی مناسب برای ایجاد آرمی که مناسب کمک خواهد کرد. در انتها نیز دقت کنید که فقط یک لوگو برای ایجاد یک نام تجاری معتبر کافی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *