چگونه لوگو طراحی کنیم

چگونه لوگو طراحی کنیم

این آموزش حاوی نکات حرفه ای جهت طراحی لوگو می باشد. یکی از بزرگترین تصورات غلط این است که طراحی لوگو کاری ساده و آسان است . در این مقاله هدف آن است که نشان دهیم یک لوگو خیلی بیشتر از ترکیب چند رنگ و ایجاد یک طرح گرافیکی است. لوگو بخش مهمی از هویت بصری برند و کسب و کار شما است. لذا ایجاد لوگو نیاز به تفکر انتقادی، خلاقانه و برنامه ریزی روش دارد.

بنابراین، قصد داریم در این مقاله به ابزار هایی اشاره کنیم که نحوه و چگونگی ایجاد یک لوگو مناسب را شرح می دهند؟

پیشنهاد می کنم هفت تکنیک طراحی لوگو را هم مطالعه فرمائید

اصول اولیه طراحی لوگو

  1. الهام گرفتن :

خلاقیت می تواند از هر کجا الهام گرفته شود. هنگام ایجاد آرم، منابع آشکار الهام بخش زیادی وجود دارند مانند وب سایت های طراحی محور مانند Logo Gala  . علاوه بر آن سایت های خلاق دیگری مانند Dribbble یا Art Deviant نیز هستند که می توانید از ایده ها و طرح هایشان الهام بگیرید و منابع خود را گسترش دهید. همچنین در هر جایی که هستید، محیط اطراف خود را خوب با ذره بین مشاهده کنید. هر چیزی که موجب ایجاد حس مثبت و یا شادی شما می شود ، می تواند بالقوه یک ایده عالی باشد.

طراحی لوگو

  1. همه چیز را در مورد آرم ها یاد بگیرید :

آرمی خوب و موثر است که منحصر به فرد باشد و علاوه بر آن نیز از نظری بصری جذاب باشد و پیام مورد نظر خود را خیلی خوب و شفاف ارائه دهد . محصول نهایی باید همیشه ساده باشد تا به راحتی توسط عموم مردم قابل درک باشد و در خاطر آن ها به یاد ماندنی و پایدار باشد . لذا پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید به آرم های اطرافتان و نوع طراحی های شان بیشتر توجه کنید . همچنین نکات روانشناسی و مباحث تاثیر گذاری بر روی انسان ها را بیاموزید.

  1. فرآیند طراحی :

هر طراح رویکرد خود را دارد و تقریبا  می توان گفت که خلاق بودن امری خطی نیست. با این حال، فرایندهای مرسوم جهت طراحی لوگو شامل موارد زیر است:

کسب اطلاعات – با مشتری مصاحبه کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیازتان دارید.

تحقیق – اطلاعات بیشتر در مورد صنعت و حوزه ای که برند متعلق به آن است . همچنین شایسته است طراح اطلاعاتی نیز راجع به تاریخچه ی شرکت و نوع رقابت و نحوه جذب مشتری بیابد .

مرجع – طراحی هایی که مطلوب مشتری هستند را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید تا از مدل آن ها در روند طراحی استفاده کنید.

مفهوم سازی – طبق خواسته مشتری و با توجه به تحقیقاتی که انجام داده اید ، لوگو را طراحی کنید.

تفکر – پس از اینکه طرحی خلق کردید اجازه دهید تا با فکر کردن و پر و بال دادن به طرح ،  طرح قبلی کامل تر شود. در این گام ممکن است طرح مجدد و از نو طراحی شود.

ارائه – چند مورد از گزینه های طراحی برای نشان دادن به مشتری انتخاب کنید و پس از بازخورد هایی که از مشتری گرفته اید ، ویرایش ها را انجام دهید تا زمانی که طراحی کامل شود.

طراحی لوگو

  1. قیمت خود را متناسب با طرح تنظیم کنید :

مسلما یکی از سوالاتی است که اغلب پرسیده می شود هزینه طراحی می باشد. این سوالی است که پاسخ دادن به آن مشکل است، زیرا هر مشتری دارای نیازها و الزامات متفاوتی است. شما باید مهارت های کسب و کار را یاد بگیرید، مخصوصا اگر شما به صورت  آزاد کار می کنید، تا به این ترتیب در کار خود موفق باشید. برای تعیین قیمت نیز، عوامل مختلفی که در طراحی آرم وجود دارد بررسی کنید. این عوامل شامل تعداد مفاهیم موجود در طرح، تعداد دفعات تجدید نظر در طراحی، میزان تحقیق مورد نیاز برای شروع کار در آن حوزه و غیره است.

  1. از دیگران یاد بگیرید :

با درک اینکه چگونه لوگو های معروف بین عموم مردم جا افتاده اند ، شما می توانید بینش زیادی در مورد ساخت لوگو به طور کلی کسب کنید. این آگاهی به شما کمک خواهد کرد که در اجرا آنچه انجام می دهید بهتر شوید.

  1. شناخت مخاطبان خود :

طراحی آرم تنها به معنای ایجاد یک تصویر جذاب نیست. هدف اصلی شما ایجاد یک نام تجاری است. شما باید بین شرکت و مخاطبان مورد نظر خود ارتباط ایجاد کنید. به همین دلیل است که تحقیقات راجع به بازار آن تجارت بسیار مهم است. به شدت توصیه می شود که مشتری را در این مرحله درگیر کنید و از او بخواهید اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد تا به این ترتیب طرح ایجادی توسط شما مشابه سایر برند های موجود نباشد. لذا داشتن اطلاعات کافی قبل از شروع کردن فرایند خلاقیت در ساخت طرح، بسیار حائز اهمیت می باشد.

  1. تمام طرح های خود را ذخیره کنید :

این یک روش معمول برای طراحان است که تعدادی طرح برای یک پروژه واحد ارائه می کنند. حتی اگر بتوانید خیلی زود مشخص کنید  که کدام طرح را توسعه باید بدهید، سایر طرح ها را به هیچ عنوان نادیده نگیرید زیرا در آینده می توانند منابع ارزشمندی برای شما باشند. فقط به این دلیل که طرح های دیگر برای یک مشتری مناسب و کارا نیستند ، به این معنی نیست که آنها برای کار دیگری مناسب نخواهند بود. هر زمانی که یک پروژه جدید به دستتان می رسد ، به منظور الهام و ایده گرفتن ، آنها را مجدد بازبینی کنید.

طراحی لوگو

  1. تحقیق آنلاین :

اگر با ایده ها یا مفاهیم کار می کنید، کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری آنلاین را جستجو کنید. شما همچنین می توانید از طریق تصاویر Google برای الهامات بصری جستجو کنید.

  1. نقشه های ذهنی ایجاد کنید :

این نوع ابزار وسیله ای برای فیلتر کردن ایده ها در سر شما هستند و تصاویر و مفاهیم مختلف را مخلوط می کنند. با کلمات کلیدی و جایگزین های کلمه کار کنید تا بتوانید انواع مختلفی از الهامات را با استفاده از منابع مختلف جمع آوری کنید. آنها را در یک مجموعه بزرگ قرار دهید تا ببینید که چگونه با هم کار می کنند.

  1. کلیشه ها را متوقف کنید :

هر چند سال ، طراحی جدیدی ترند میشود و اصطلاحا مد می شود و به قول عامیانه مثل توپ صدا می کنند . پیشنهاد ما این است که سبک ها را مطالعه کنید – حتی می توانید از بعضی از آنها استفاده کنید اما شبیه شدن به جریان مد اجتناب بورزید زیرا اساسا هر ایده ” جدید ” فقط یک بازنگری متفاوت از طرحی قدیمی است.

  1. طراحی لوگو های چند منظوره :

ایجاد یک آرم چند منظوره کاری زمان بر است زیرا طراحی لوگو به منظور این که نام برندی را برای طول عمر بالایی تضمین کند. سخت می باشد. اگر آرم  از نظر تکنیک های طراحی فوق العاده باشد اما از نظر نوآوری حرفی برای گفتن نداشته باشد و عملا طرحی تکراری باشد، با شکست مواجه می شود. زمانی که از طراحی چند منظوره صحبت می کنیم به نحوه انتخاب عناصر طراحی شما ، رنگ های طرح ، فونت ها ، پوسته ها و موارد مشابه اشاره می کنیم.

  1. از قلم و کاغذ استفاده کنید.

حتی با استفاده از برنامه های سیستمی و یا آنلاین که به صورت رایگان نیز در دسترس هستند، طراحی با استفاده از قلم و کاغذ هنوز بهترین راه برای تفکر کردن و پیاده کردن ایده ها است . طرح بندی ایده ها و به قلم در آوردن آن ها شما را قادر به تفکر آزادانه می کند. این امر باعث می شود که شما از بررسی جزئیات دقیق تر و فکر کردن به آن نترسید. ضعیف بودن مهارت های طراحی شما مساله ای نیست که از بابت آن نگران باشید . تا زمانی که شما می توانید ایده های خود را به درستی ارائه کنید ، می توان گفت که شما در مسیر درستی هستند.

  1. ساخت بردارها.

درست بعد از طراحی ایده های خود، باید از جنبه فنی به طراحی ادامه دهید. بهترین راه برای صرفه جویی در زمان و از دست رفتن زمان این است که شما طرح خود را به بردار تبدیل کنید . به این منظور ، نرم افزار Illustrator بهترین دوست شما است زیرا می توانید طراحی خود را بدون آسیب رساندن به کیفیت طرح تبدیل به بردار کنید.

  1. فونت های خود را با دقت انتخاب کنید.

تایپوگرافی قطعا یک عنصر کلیدی برای آرم است و حائز اهمیت بالایی می باشد . دو گزینه اصلی برای آن وجود دارد: یک فونت سفارشی ایجاد کنید یا از یک فونت از پیش تعیین شده استفاده کنید. اگر فونت جدیدی برای خود ایجاد می کنید، از اینکه آن را خیلی مرسوم و متداول کنید پرهیز کنید. در عوض، آن را ساده و قابل خواندن کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *