
اگر شما صاحب کسب و کاری متوسط هستید، حضور آنلاین شما اعتباری که در زندگی واقعی به دشواری کسب کردهاید را نشان نمیدهد. حتّیٰ ممکن است بین ردپای دیجیتال کسب و کار شما و ردپای خود شما تفاوتی وحشتناک وجود داشته باشد. شما میگویید «لازم نیست اصلاً در مورد آن نگران باشم. من کسب و کار خودم را دارم.» اما مشتریان شما تنها به کسب و کار شما علاقهمند نیستند.
آنها میخواهند شخصی که صاحب آن است را بشناسند. هنگامی که مشتریان بالقوه به صورت آنلاین به دنبال شما میگردند، اعتماد آنها به شما جلب میشود یا با سرخوردگی بازمیگردند؟ برند آنلاین شما باعث پیروزی کسب و کار شما میشود یا آن را نابود میکند؟ برندسازی شخصی لازم نیست یک شغل تماموقت باشد. ما ۷ ابزار برای تسهیل پایش و بهبود برند آنلاین خودتان را معرفی میکنیم.
Google Alerts
شما نباید گفتوگوهایی که دربارهٔ برندتان میشود را از دست بدهید. بهتر است هنگامی که از شما قدردانی میشود در جریان باشید، و پایش کنشگرانه میتواند به معنای تفاوت بین مدیریت مؤثر یک بحران و به کل خراب کردن کار باشد. لب کلام اینکه هنگامی که در فضای آنلاین به شما اشارهای میشود، شما باید نخستین شخصی باشید که متوجه میشوید. یک اعلان در گوگل آلرت بسازید تا مراقب اشارههایی که به شما یا رقبایتان میشوند باشد. مشخص کنید هر چند مدت یکبار میخواهید در جریان آخرین اخبار باشید و بقیهٔ کار را خودش انجام میدهد.
Canva
کانوا طراحی دیجیتال را سهلالوصول کرده است. میخواهید یک سربرگ شخصی برای توئیتر اسلایدشو با کیفیت طراحی کنید؟ شاید یک پین اختصاصی برای پینترست یا اینفوگرافیکی زیبا؟ با کانوا محدودیتی ندارید و لازم نیست هیچ مهارتی در طراحی داشته باشید. با طرحهای آمادهٔ عالی بسیار، میتوانید عناصر بصری و رنگها را کنار هم بچینید بدون اینکه دربارهٔ کیفیت نتیجهٔ نهایی نگرانیای داشته باشید. هنگامی که از یک طرح اولیه راضی بودید، میتوانید بارها و بارها از آن برای ارائهٔ محتوای بصریای که مخاطب شما منتظر آن است و از آن لذت میبرد استفاده کنید. کانوا رایگان است با این امکان که برخی طرحهای اولیه و امکانات را به قیمت هرکدام ۱ دلار بخرید. من چندین دلار اینجا و آنجا خرج کردهام ولی شما می توانید حتّیٰ بدون خرج کردن یک سنت طراحیهای خیرهکنندهای انجام دهید.
اگر به دنبال افزایش امکان استخدام هستید، پس باید مراقب حضور آنلاینتان باشید. و ابزار خودت انجام بدهٔ برندیورسلف چیزی است که نیاز دارید. با ابزار برندیورسلف، میتوانید حرکت نتایج جستوجوی شما را در طول زمان ردگیری کنید. هنگامی که چیزی تغییر کند به شما اطلاع داده میشود، نکاتی در مورد چگونگی بهبود محتوای آنلاینتان تا سِئودوستانه باشد دریافت کنید و یاد بگیرید چکار انجام دهید تا نتایج جستوجویتان رفته رفته بهتر شود. ابزار رایگان خودت انجام بده به شما اجازه میدهد سه پروفایل آنلاین را ردگیری کنید در حالی که اشتراک سالانه ۹۹ دلار به شما توانایی نامحدود ردگیری و بهبود نتایج جستوجویتان را میدهد. اگر میخواهید برای بهبود برند آنلاینتان پولی خرج کنید، ابزار خودت انجام بدهٔ برندیورسلف بهترین کار است.
BrandYourself
لینکدین و توئیتر شبکههایی قدرتمند با فرصتهایی بزرگ برای گسترش مخاطبینی هرچه بیشتر برای محتوایتان هستند. اجازه ندهید این فرصتها از دست بروند. هر روز چند دقیقه وقت صرف کنید و مراقب اعلانهایتان باشید. در عرض پنج دقیقه، میتوانید به سرعت به سؤالات پاسخ دهید، از افراد به خاطر به اشتراک گذاشتن مطالب شما تشکر کنید و پیشروان بالقوه را پیگیری کنید. تلاش بکنید با اشخاصی که به مطالب شما علاقه داند ارتباط برقرار کنید. اگر برای خواندن و نظر دادن در مورد مطلب شما وقت میگذارند، شما یک پاسخ به آنها بدهکارید. و چه کسی میداند –یک مکالمهٔ بدون غرض میتواند به یک تجارت منتهی شود.
اشارات توئیتری را ردگیری کنید
کار کردن با اعلانات خوب است، ولی ردگیری اشارات توئیترتان شما را به مرحلهای بالاتر ارتقاء میدهد. با این نوع از دادهها، میتوانید هر زمانی خواستید فهرستتان را بازبینی کنید تا ببینید چه کسی بیشتر از همه به شما اشاره کرده است و با کاربرانی که مستحق توجه شما هستند ارتباط برقرار کنید.من دوست دارم ردگیری این اطلاعات را با استفاده از IFTTT انجام دهم، خدمتی اینترنتی که به شما اجازه میدهد عملیات مرتبط با دادههای آنلاین خود را خودکارسازی کنید. این خدمت مانند یک ماشین ورودی/خروجی کار میکند. اگر الف اتفاق بیافتد، آنگاه ب را انجام بده. من دستورالعمل IFTTT خودم را طراحی کردهام (میتوانید آن را با خیال راحت استفاده کنید!) که هر بار که من در توئیتر مورد اشاره قرار میگیرم، سطری به صفحهگستردهٔ گوگل اضافه میکند. از این دستورالعمل برای پیدا کردن کسانی که به طور مداوم به شما اشاره میکنند استفاده کنید و سپس میتوانید هر از گاهی با آنها ارتباط برقرار کنید. با این کار شما به روی آتش در حال شعله کشیدن هیزم خواهید ریخت.
اعلانهای نظر
اگر محتوای وبلاگی بر روی وبسایتتان منتشر میکنید، باید مراقب نظرات باشید. ممکن است اشخاصی سؤالات تکمیلی از شما بپرسند یا بازخورد خوبی به شما بدهند، ولی اگر اعلانی دریافت نکنید هرگز متوجه اینها نخواهید شد. احتمال بازگشت دوبارهٔ شخصی که نظر میدهد و پاسخی از سوی شما دریافت میکند بیشتر است. معقول است، چنین نیست؟ مورد بیاعتنایی قرار گرفتن حال آدم را میگیرد و جواب گرفتن حس خوبی به آدم میدهد.
دریافت اعلانهای نظر بسیار ساده است. اگر از اسکوئراسپیس استفاده میکنید، در این صورت اعلانها در مورد نظرات جدید به صورت خودکار به شما ایمیل میشود. اگر از وردپرس استفاده میکنید، به مسیر تنظیمات -> گفتوگوها بروید و تیک «برایم نامه بفرستید هرگاه کسی دیدگاهی نوشته است» را بزنید.
گوگل آنالیتیکس
وبسایت دارید؟ در این صورت همین حالا گوگل آنالیتیکس را نصب کنید. تنها با چند کلیک، میتوانید معیارهای پیشرفت مهمی را ردگیری کنید و آنها را با ماههای قبل مقایسه کنید. ببینید چند نفر محتوای شما را مشاهده میکنند و مشخص کنید کدام صفحات پرطرفدار هستند. ببینید کدام نمایههای اجتماعی ترافیک بیشتری را ایجاد میکنند، بفهمید کاربران شما از کجای جهان هستند و دریابید کدام صفحات باعث میشوند افراد از سایت شما خارج شوند. مقدار بینش بسیار زیاد است. چالش اصلی گرفتن دادهها، فهم نکات کلیدی و تشخیص این است که چگونه میتوانید تجربهٔ کاربری را بهبود ببخشید.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.