
قبل از شروع به طراحی مخاطب هدف را برای بروشور بازاریابی خود تعریف کنید؛ قبل از اینکه به این فکر کنید که بروشور شما چگونه به نظر خواهد رسید، باید چند چیز را در مورد مشتریان و اهداف تان مشخص کنید.
بروشور بازاریابی نیز مانند هر ابزار بازاریابی دیگری باید دارای اهدافی باشد: هدف قرار دادن یک بخش خاص از بازار شما و یا حرکت دادن برخی از معیارهای خاص هدف.
چه شما بازار خود را با سن، چرخه خرید، درآمد، مکان، یا انتخابهای سبک زندگی تقسیم بندی کنید، پیام و تصویر شما باید برای بخش خاصی از مشتریان طراحی شود.برای مثال، یک بروشور بیمه خانه که هدف آن فروش بیمه نامه به صاحبان خانه هایی با سن 75-85 ساله است، باید بسیار متفاوت از یک هدف قرار دادن زن مستأجر 25-35 ساله باشد.
8 عناصر طراحی بروشور کلیدی
هدف نهایی یک بروشور این است که منجر به اقدامی مانند فروش شود، قبل از انجام این کار، مشتری باید آن را انتخاب کند و آن را باز کند.
هشت عنصر طراحی بروشور وجود دارد که می تواند احتمال ترغیب مخاطب را افزایش دهد، در اینجا دستورالعمل هایی وجود دارد که می توانند به شما در یادگیری نحوه ایجاد یک بروشور که نتایج موفقیت آمیزی را ارائه می دهد کمک کند.
1- فرمان توجه با پوشش
برای بروشور یک جلدی ایجاد کنید که توجه مشتری یا مشتری بالقوه را جلب کند، چنین پوششی دارای یک طراحی بی نظیر است و معمولا شامل سه عنصر می شود: تصویری که برجسته می شود، لوگو شرکت و عبارتی که خواننده را جذب به مطالعه و بررسی بیشتر بروشور می کند، موثرترین عبارات در نوع بزرگ، معمولا کمتر از 10 کلمه هستند و در بالای بروشور قرار می گیرند.
تصمیم بگیرید که چه چیزی میخواهید در جلد اول، جلد پشتی و بدنه بروشور بگویید، اطمینان حاصل کنید که پیام شما سازگار و راحت است و درک آن آسان است، این جبهه محصول یا سرویس شما را تحت پوشش قرار میدهد، اطلاعات تماس را فراهم میکند، و صفحه داخلی معمولا به یک داستان پردازی در مورد کسب و کار یا گزینههای قیمتگذاری محصولات و خدمات می پردازد، اگر جلد مناسبی طراحی نشود تمامی محتواهای داخلی به کار نمی آید، زیرا مخاطب اصلا جذب بروشور نشده است تا آن را باز کند.
2- جلب توجه با متن
طراحی پوشش ممکن است موجب توقف موقت افراد شود، اما عبارت روی جلد، دعوت نامه برداشتن بروشور و خواندن آن است، چند راه برای ایجاد کنجکاوی خواننده وجود دارد که باید به دنبال آن باشید، یک تکنیک این است که یک سوال که ذهن مخاطب را درگیر کند روی جلد بپرسید و پاسخ آن را درون بروشور بنویسید، روش دیگر این است که یک عبارت را بر روی بنویسید و آن را در داخل بروشور ادامه دهید.
3- رنگ تن را تنظیم کنید
رنگ یک راه عالی برای تنظیم خلق و خوی پیام شما است، اگر کسب و کار و یا خدمات شما سرگرم کننده و تفریحی است، رنگ های روشن کمک خواهد کرد که این ادراک را افزایش دهید، رنگ های خنثی برای پیام جدی تر کسب و کارها مناسب هستند.
استفاده از رنگ خوب در بروشور تان ، پیام شما را به صورت بصری بهبود میبخشد و بر نکات خاص تاکید میکند. رنگ به شدت به احساسات گره خوردهاست. استفاده از یک طرح رنگ که سازگار و خوشایند است، تجربه بهتری برای خواننده تان برای خواننده تان فراهم میکند تا اینکه بیش از حد بلند، شلوغ، و یا سخت خواندن باشد.
منابع متعددی وجود دارند که به شما کمک میکنند رنگهایی را پیدا کنید که خوب با هم کار میکنند، چرخ رنگ در Adobe’s Kuler چندین بوم رنگ دارد که به شما کمک میکند یک طرح متوازن را انتخاب کنید، از جمله تک رنگ، رنگهای مکمل و ترکیبی؛ شما میتوانید رنگ خود را ذخیره کنید، سپس به آنها مراجعه کنید تا رنگها را برای بروشورتان انتخاب کنید، طرح رنگ Scheme Designer گزینههای پیشرفته تری مانند تنظیمات colorblind و ارسال به پروندههای HTML و متنی دارد.
4- اندازه و نوع فونت انتخاب کنید.
انتخاب فونت مناسب راه دیگری برای تنظیم خلق پیام شما است، برای مثال، فونت کمیک مناسب یک بروشور که درباره یک مرکز جراحی تهیه شده است، نیست! همچنین مطمئن شوید فونت به راحتی قابل خواندن باشد، شما نمی خواهید با استفاده از یک فونت زیبا که خواندن آن دشوار است، پیامتان را از دست بدهید؛ فونت ها را در اندازه های مختلف استفاده کنید تا اهمیت اطلاعات را برجسته کنید، مهمترین اطلاعات باید بزرگترین اندازه باشند و زیرمجموعه در فونت کوچکتر ارائه شده باشد، اندازه های مختلف نیز به ارائه علاقه بصری کمک می کند.
از سبک های ساده و آسان برای خواندن بدون جلوه استفاده کنید تا بتوانید با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید، رنگ فونتی را انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن بر روی رنگ پس زمینه شما باشد، فونت های تاریک در مقابل پس زمینه های نور قرار می گیرند و بالعکس.
از استراتژی فضای سفید استفاده کنید.
فضای سفید یک مفهوم در چگونگی طراحی بروشور است، این فضای خالی است که به دیگر محتوا به عنوان تصاویر و متن اهمیت می بخشد، استفاده استراتژیک از فضای سفید، بروشورتان را از نگاه غم انگیز و سرگردان دور نگه می دارد، فضای سفید را می توان برای جلب توجه به تصاویر کلیدی و یا اطلاعات استفاده کرد.
سازماندهی با جعبه
جعبه ابزار دیگری از توجه به تصاویر کلیدی و یا اطلاعات است، از آنها به اندازه کافی استفاده کنید، در غیر این صورت، باعث شکست هدف از استفاده از آنها می شوید.
یک پوشه مناسب را انتخاب کنید
دو نوع معمول بروشور وجود دارد Z-fold و trifold هنگامی که اطلاعات زیادی ارائه می شود، Z-fold استفاده می شود، فقط یک پانل در یک زمان نمایش داده می شود، و این نمایش کمک می کند تا خواننده را با اطلاعات بیش از حد بمباران کند، اما طراحی بروشور سه گانه برای زمانی است که محتوا زیادی در دسترس مشتری قرار نمی گیرد، یک طرح سه گانه پایه مناسب برای بروشور هایی با اطلاعات کم و یک تصویر مرکزی بزرگ است.
بروشور را با عکس ارسال کنید
تصاویر راه دیگری برای برقراری ارتباط پیام شرکت شما بدون استفاده از متن هستند، با این حال، به شدت به آنها اعتماد نکنید، فقط از 2 تا 4 عکس استفاده کنید تا خواننده زده نشود.
اضافه کردن عکسهای مسحور کننده و گرافیکی باعث ایجاد جذابیت فوق العاده بالایی در بروشور شما می شود، همه بروشورهای خوب شامل عناصر بصری خواهند بود، تصاویری که انتخاب میکنید باید متن شما را تکمیل کنند، یک عکس روی جلد میتواند کلید این باشد که مخاطبین خود را جذب کنید تا بروشور شما را بردارند و پیام شما را دریافت کنند، فراموش نکنید عکسها و تصاویر با کیفیت بالا نشان دهنده تعهد به کیفیتی هستند که شما میخواهید برند شما بازتاب کند.
نتیجه گیری:
در حالی که از عناصر درستی در طراحی بروشور استفاده کنید، موجبات پیشرفت و موفقیت در کسب و کارتان را فراهم خواهید کردید.
در حال حاضر شما ایده ای از آنچه را برای طراحی بروشور اساسی است دارید، از این اطلاعات برای طراحی یک بروشور استفاده کنید که تأثیر مطلوب کسب و کار شما را ایجاد می کند، بروشور به خوبی طراحی شده می تواند به افزایش خط مشی شرکت شما کمک کند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.